Tesco znika z Chin. Kolejna wizerunkowa porażka sieci

Brytyjski koncern ponosi kolejną wizerunkową klęskę i decyduje się na sprzedaż swoich sklepów. Polska może być kolejnym rynkiem, z którego zniknie.

Aktualizacja: 28.02.2020 11:58 Publikacja: 28.02.2020 11:53

Tesco znika z Chin. Kolejna wizerunkowa porażka sieci

Foto: Bloomberg

Największy detalista w Wielkiej Brytanii sprzedał za 275 milionów funtów swoje udziały w spółce joint venture na rzecz chińskiego partnera China Resources. Walcząc o zdobycie pozycji na chińskim rynku, Tesco założyło w 2014 r. projekt Gain Land wraz z China Resources, łącząc 131 sklepów brytyjskiej grupy w Chinach z prawie 3 tys. placówek partnerów.

Tesco podało, że zbycie 20 proc. pakietu pozwala Tesco na dalsze restrukturyzacje oraz skoncentrowanie działalności na podstawowych operacjach, dodając, że wpływy ze sprzedaży zostaną wykorzystane na ogólne cele korporacyjne. Transakcja ma zostać sfinalizowana 28 lutego.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem