Zwrotów nie jest dużo, ale są dla sklepów kosztowne

Do ? dużych sklepów wraca maksymalnie 3 proc. zamówień miesięcznie, w małych sklepach problem jest większy, a koszt obsługi takiej paczki to kilka złotych.

Publikacja: 21.09.2020 21:00

Zwrotów nie jest dużo, ale są dla sklepów kosztowne

Foto: Adobe Stock

Pandemia koronawirusa i wielotygodniowe zamknięcie większości sklepów stacjonarnych spowodowało istną eksplozję handlu internetowego. W tym roku, według ostrożnych szacunków, rynek ma urosnąć ponad 30 proc., co oznacza podwojenie dynamiki z ostatnich lat.

W zasadzie każdy produkt kupiony na odległość może zostać zwrócony w ciągu dwóch tygodni bez podania przyczyn, więc wielu klientów z tego korzysta. Z badania wśród 1,3 tys. właścicieli e-sklepów firmy Merce.com wynika, że do większości sklepów wraca do 3 proc. miesięcznych zamówień. Dla niemal co piątego małego sklepu to maksymalnie 5 proc., 11 proc. dużych przekracza poziom 5 proc. zwrotów miesięcznie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach