Polacy rezygnują z plastiku na zakupach

42 proc. gospodarstw domowych w UE, a 48 proc. w Polsce odczuwa negatywny wpływ zmian środowiskowych na swoje życie. Przekłada się to na zmianę nawyków, 31 proc. rezygnuje z folii

Aktualizacja: 05.10.2020 12:21 Publikacja: 05.10.2020 12:03

Polacy rezygnują z plastiku na zakupach

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Badanie GfK, przeprowadzone w 19 krajach na całym świecie pokazuje, że konsumenci coraz częściej zmieniają swoje zachowania w trosce o ochronę środowiska. W minionym roku więcej niż jedno na trzy gospodarstwa domowe w Europie zaprzestało zakupu usług, produktów ze względu na ich negatywny wpływ na środowisko lub społeczeństwo. W Polsce na takie działania zdecydowało się 31 proc. badanych, co daje siódme miejsce w UE, wśród badanych krajów.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd