30 proc. Polaków przyznało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy kupiło produkt marki Sinsay - wynika z badania Kondo&Partners Consulting na próbie ponad 1 tys. konsumentów. Marka należąca do grupy LPP wygrywa mocno z zagraniczną konkurencję. H&M został wskazany przez 26 proc., a Nike 18 proc. Między nimi znalazły się jeszcze 4F z 20 proc. wskazań oraz kolejna marka LPP czyli Reserved, z 20 proc.
Sinsay liderem rynku
Autorzy badania wskazują, że polscy producenci mogą konkurować z firmami zagranicznymi. – Polskie marki fast-fashion, aby konkurować muszą przyjąć szybsze cykle produkcyjne i zwiększyć swoje możliwości prognozowania trendów. Marki z wieloletnią tradycją mogą z kolei wprowadzać bardziej współczesne projekty, aby wypełnić lukę między tradycją a nowoczesnością - mówi Martyna Skibicka, ekspertka ds. brand experience i marketingu w Kondo&Partners Consulting. - Polskie marki mogą wykorzystywać te same trendy, co globalni gracze, ale powinny uczynić je bardziej dopasowanymi dla odbiorców w Polsce - dodaje.
Wyniki nie są dla lidera zaskoczeniem. - Zarówno w Polsce, jak i w pozostałych krajach, gdzie jesteśmy obecni, klienci chcą mieć możliwość dokonywania rozsądnych wyborów, które z jednej strony spełniają ich oczekiwania estetyczne i funkcjonalne, a przy tym są atrakcyjne cenowo. Sinsay wypełnia te potrzeby, stąd duże zainteresowanie marką - mówi Monika Wszeborowska, rzecznik prasowy LPP. - Niezależnie od tego, czy klienci cenią sobie komfort zakupów stacjonarnych czy różnorodność oferty online, zyskują tu dostęp do szerokiej gamy produktów na wyciągnięcie ręki. To właśnie decyduje o popularności najdynamiczniej rozwijającej się obecnie marki w portfolio LPP, która dziś ma już blisko 50 proc. udziału w całości sprzedaży grupy. Chcemy rozwijać ten format, dlatego tylko w tym roku planujemy otworzyć 1500 nowych sklepów Sinsaya w Polsce i poza jej granicami – dodaje.
Czytaj więcej
Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.
Cena ubrań najważniejsza
Z badania wynika, że na decyzje zakupowe Polaków ma wpływ wiele czynników, ale najbardziej kluczowe są cena, z 26 proc. wskazań, oraz jakość z 21 proc. i trwałość, którą wymieniło 18 proc. Ekologia oraz reputacja marki okazują się mieć najmniejsze znaczenie, co zdaniem autorów badania stanowi niepokojący sygnał. Niewielu respondentów potrafiło wskazać ekologiczne marki odzieżowe, co sugeruje niski poziom zainteresowania tym tematem. Brak przywiązywania wagi do ekologii i reputacji marki może wskazywać na potrzebę większego edukowania konsumentów oraz promowania zrównoważonych praktyk w branży odzieżowej.