Wpadka amerykańskiej firmy. Wstrzymała sprzedaż świec zapachowych

Bath and Body Works zaprzestało sprzedaży świecy ozdobionej motywem zimowym, który wielu komentujących online porównało do kaptura Ku Klux Klanu. Firma zdecydowała się wycofać świece ze sklepów i przeprasza za niezamierzoną kontrowersję.

Publikacja: 14.10.2024 22:32

Bath and Body Works zaprzestało sprzedaży świecy ozdobionej motywem zimowym

Bath and Body Works zaprzestało sprzedaży świecy ozdobionej motywem zimowym

Foto: Adobe Stock

Etykieta świecy, nazwana „Snowed In”, została ozdobiona stylizowanym papierowym płatkiem śniegu. Jednak wiele osób w mediach społecznościowych porównało ją do kapturów i szat noszonych przez członków Ku Klux Klanu, jednej z „najstarszych i najbardziej niesławnych” grup w Stanach Zjednoczonych. Według Anti-Defamation League już sam wizerunek kaptura KKK stał się symbolem nienawiści.

Świeca została wycofana ze strony internetowej Bath and Body Works i punktów sprzedaży detalicznej, a firma poinformowała CNN w oświadczeniu, że podobieństwo to efekt „niezamierzony”. „W Bath and Body Works jesteśmy zobowiązani do słuchania naszych zespołów i klientów oraz do naprawiania wszelkich błędów, które popełniamy — nawet tych, które są niezamierzone, jak ten” — powiedział rzecznik. „Przepraszamy każdego, kogo uraziliśmy i szybko pracujemy nad usunięciem tego produktu, a także oceniamy nasz dalszy proces”.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Ceny w sklepach przyspieszają. Święta będą drogie
Handel
Dzięki tej umowie UE odbije ważny rynek zbytu Chinom. Mercosur coraz bliżej
Handel
Amazon rusza do ostrej walki z Aliexpress i Temu. Uruchamia nową platformę
Handel
Worldbox, czyli założyciel CCC ma nowy plan. „Podpiszę glejt na 5 lat”
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Handel
Cła Donalda Trumpa. Jeszcze ich nie ma, ale firmy reagują
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje