Auchan zmniejszy w Europie liczbę hipermarketów

ELO Groupe, właściciel sieci Auchan ma problemy finansowe, zamierza sprzedać część hipermarketów w Europie, aby zachować ok. 70 proc. placówek o powierzchni do 10 000 m2.

Publikacja: 28.07.2024 11:20

Auchan zmniejszy w Europie liczbę hipermarketów

Foto: Adobestock

Problemy spółki holdingowej należącej do AFM, Stowarzyszenia Rodziny Mulliez, założonego przez Gérarda Mulliez, zaczęły się w 2023 r., gdy ELO Groupe miała gorsze wyniki. W I półroczu strata netto zwiększyła się czterokrotnie do 973 mln euro, strata operacyjna jeszcze bardziej, a obroty zmalały o 1,2 proc. do 16,7 mld euro. Wynikało to przede wszystkim z dużej deprecjacji aktywów i ze zmniejszenia rentowności działań holdingu złożonego z sieci Auchan, agencji obrotu nieruchomościami NHood i Ceetrus oraz banku internetowego Oney.

W marcu agencja ratingowa S&P Global Ratings obniżyła do poziomu spekulacyjnego (śmieciowego) ocenę wiarygodności kredytowej grupy ELO, bo uznała, że grupa stoi wobec strukturalnych wyzwań na rynku francuskim, a przejęcie przez nią części sklepów sieci Casino wiąże się z poważnym ryzykiem ze względu na słabe dokonania Auchana w zakresie poprawiania własnej rentowności — podała AFP.

W związku z tym wszystkim dyrekcja Auchana postanowiła rozwiązać te trudności zmniejszając między innymi powierzchnię handlową swych hipermarketów we wszystkich krajach europejskich, poza Rosją, o jedną trzecią. Plan ustalany od II półrocza 2023 ma doprowadzić do stworzenia sieci złożonej z 70 proc. placówek o maksymalnej powierzchni po 10 tys. m2. Nie poinformowano przy tym, czy zmniejszenie liczby sklepów będzie mieć wpływ na zatrudnienie. Sieć zatrudnia na świecie 160 tys. ludzi, w tym we Francji 59 tys. — informuje dziennik „La Tribune”.

Problemy spółki holdingowej należącej do AFM, Stowarzyszenia Rodziny Mulliez, założonego przez Gérarda Mulliez, zaczęły się w 2023 r., gdy ELO Groupe miała gorsze wyniki. W I półroczu strata netto zwiększyła się czterokrotnie do 973 mln euro, strata operacyjna jeszcze bardziej, a obroty zmalały o 1,2 proc. do 16,7 mld euro. Wynikało to przede wszystkim z dużej deprecjacji aktywów i ze zmniejszenia rentowności działań holdingu złożonego z sieci Auchan, agencji obrotu nieruchomościami NHood i Ceetrus oraz banku internetowego Oney.

W marcu agencja ratingowa S&P Global Ratings obniżyła do poziomu spekulacyjnego (śmieciowego) ocenę wiarygodności kredytowej grupy ELO, bo uznała, że grupa stoi wobec strukturalnych wyzwań na rynku francuskim, a przejęcie przez nią części sklepów sieci Casino wiąże się z poważnym ryzykiem ze względu na słabe dokonania Auchana w zakresie poprawiania własnej rentowności — podała AFP.

W związku z tym wszystkim dyrekcja Auchana postanowiła rozwiązać te trudności zmniejszając między innymi powierzchnię handlową swych hipermarketów we wszystkich krajach europejskich, poza Rosją, o jedną trzecią. Plan ustalany od II półrocza 2023 ma doprowadzić do stworzenia sieci złożonej z 70 proc. placówek o maksymalnej powierzchni po 10 tys. m2. Nie poinformowano przy tym, czy zmniejszenie liczby sklepów będzie mieć wpływ na zatrudnienie. Sieć zatrudnia na świecie 160 tys. ludzi, w tym we Francji 59 tys. — informuje dziennik „La Tribune”.

Problemy spółki holdingowej należącej do AFM, Stowarzyszenia Rodziny Mulliez, założonego przez Gérarda Mulliez, zaczęły się w 2023 r., gdy ELO Groupe miała gorsze wyniki. W I półroczu strata netto zwiększyła się czterokrotnie do 973 mln euro, strata operacyjna jeszcze bardziej, a obroty zmalały o 1,2 proc. do 16,7 mld euro. Wynikało to przede wszystkim z dużej deprecjacji aktywów i ze zmniejszenia rentowności działań holdingu złożonego z sieci Auchan, agencji obrotu nieruchomościami NHood i Ceetrus oraz banku internetowego Oney.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Mieli walczyć z Żabką. Teraz mogą zmienić właściciela
Handel
Płatności odroczone dostępne dla firm. Lepsze warunki niż tradycyjne kredyty
Handel
Firmy też mogą już płacić z opóźnieniem za zakupy
Handel
Beko zamyka dwie fabryki AGD w Polsce. Zwolnienia pacowników
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Handel
Sieć sklepów z Malezji chce walczyć o Polaków. Co sprzedaje MR.DIY?
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki