Kultowa marka streetwearowa zyskała zaskakującego nowego właściciela

Supreme, kultowa marka odzieży streetwearowej uwielbiana przez gwiazdy i nastolatki, została sprzedana włoskiemu producentowi okularów – informuje CNN.

Publikacja: 17.07.2024 22:01

Włoska firma EssilorLuxottica poinformowała, że kupuje Supreme

Włoska firma EssilorLuxottica poinformowała, że kupuje Supreme

Foto: Bloomberg

Włoska firma EssilorLuxottica poinformowała, że kupuje Supreme za 1,5 miliarda dolarów w gotówce od VF Corp. (VFC), spółki macierzystej Vans i Dickies, która kupiła markę za 2,1 miliarda dolarów w 2020 roku.

Supreme „idealnie wpisuje się w naszą drogę innowacji i rozwoju, oferując nam bezpośrednie połączenie z nowymi odbiorcami, językami i kreatywnością” – napisał EssilorLuxottica w oświadczeniu. Firma dodała, że marka będzie miała „własną przestrzeń” w portfolio firmowym. Jest to pierwsze w historii włoskiej firmy przejęcie marki odzieżowej.

Czytaj więcej

Ray-Ban w wielkich kłopotach. Bo zawyża ceny

Nazwa EssilorLuxottica nie jest dobrze znana kupującym, ale okulary, które produkuje firma, są. Jej kolekcja obejmuje marki takie jak Oliver Peoples, Ray-Ban, Oakley i Persol. Firma ma również umowy licencyjne z Chanel, Coach i Dolce & Gabbana.

Supreme kupione przez włoski koncern EssilorLuxottica

Założona w 1994 roku w nowojorskim sklepie ze skateboardami, Supreme zyskała sobie uznanie skaterów i fanów hip-hopu. Jej odzież jest również popularna wśród innych klientów z pokolenia Millenialsów i Generacji Z.

Czytaj więcej

Drżeli przed nimi giganci. Słynna marka trafi na sprzedaż? Koniec dobrej passy

Carlyle Group przejęła połowę Supreme w 2007 roku za 500 milionów dolarów.

Akcje VF Corp. wzrosły o prawie 7 proc, w handlu przedsesyjnym – informuje CNN.

Włoska firma zapewnia, że między Supreme a jej własnymi markami istniały „ograniczone synergie”, co sprawia, że akwizycja była „naturalnym kolejnym krokiem”.

Czytaj więcej

Polowanie na najbardziej kultowe ciuchy świata Supreme

Według Neila Saundersa, analityka ds. handlu detalicznego w GlobalData „kupowanie marki odzieży ulicznej w czasach, gdy ta estetyka straciła na popularności, jest ryzykowne i nie jest jasne, co EssilorLuxottica zamierza zrobić, aby ożywić Supreme”. Saunders powiedział CNN, że włoska firma ma „silne możliwości dystrybucyjne i jest dobra w zarządzaniu marką”.

Według analityków Supreme zaszkodziła „wszechobecność marki”, a także spadek jej wartości odsprzedaży na stronach internetowych, takich jak StockX.

Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Handel
Kolejne podwyżki w sklepach. Co najbardziej podrożało? Ale są też obniżki
Handel
Coraz drożej na sklepowych półkach. Polacy się już przyzwyczaili