Trzęsienie ziemi w Burberry. Firma chce być jeszcze bardziej ekskluzywna

Brytyjski producent luksusowej odzieży i dodatków Burberry zwolnił swojego dyrektora generalnego i mianowała byłego szefa Coach, Joshuę Schulmana na jego miejsce. Nowy prezes obiecuje „bardziej tradycyjny” wygląd i chce ożywić markę poprzez przejście na rynek ekskluzywny.

Publikacja: 15.07.2024 19:00

Burberry ostrzega inwestorów o spadających zyskach i anulował dywidendę

Burberry ostrzega inwestorów o spadających zyskach i anulował dywidendę

Foto: Bloomberg

Burberry ostrzegł również inwestorów o spadających zyskach i anulował dywidendę. Akcje koncernu spadły do najniższego poziomu od ponad dekady. Spowolnienie w sektorze luksusowym uderzyło w 168-letnią markę mocniej niż w jej rywali, ponieważ klienci byli w dużej mierze niezadowoleni ze zmiany stylu, która miała na celu wyjście poza klasyczne trencze i akcesoria oraz uzyskanie wyższych cen.

W ciągu 13 tygodni do 29 czerwca sprzedaż bazowa brytyjskiego koncernu spadła o 21 procent. Zgodnie z obecnymi trendami Burberry odnotuje stratę operacyjną za pierwszą połowę roku i nie spełni rocznych prognoz zysków, co skłoniło firmę do anulowania tegorocznej dywidendy, aby zainwestować nadwyżkę w rozwój. Akcje Burberry, które w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnęły najgorsze wyniki wśród akcji koncernów luksusowych, spadły o 17 proc. do 738 pensów, czyli na poziomach ostatnio widzianych w 2010 roku.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Oszukani na zakupach w internecie. To wciąż plaga w Polsce
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Handel
Ceny rosną, więc najlepiej przyciągnąć uwagę klientów rabatami
Handel
Niedziela 26 stycznia 2025: Czy będzie handlowa?
Handel
Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku