Trzęsienie ziemi w Burberry. Firma chce być jeszcze bardziej ekskluzywna

Brytyjski producent luksusowej odzieży i dodatków Burberry zwolnił swojego dyrektora generalnego i mianowała byłego szefa Coach, Joshuę Schulmana na jego miejsce. Nowy prezes obiecuje „bardziej tradycyjny” wygląd i chce ożywić markę poprzez przejście na rynek ekskluzywny.

Publikacja: 15.07.2024 19:00

Burberry ostrzega inwestorów o spadających zyskach i anulował dywidendę

Burberry ostrzega inwestorów o spadających zyskach i anulował dywidendę

Foto: Bloomberg

Burberry ostrzegł również inwestorów o spadających zyskach i anulował dywidendę. Akcje koncernu spadły do najniższego poziomu od ponad dekady. Spowolnienie w sektorze luksusowym uderzyło w 168-letnią markę mocniej niż w jej rywali, ponieważ klienci byli w dużej mierze niezadowoleni ze zmiany stylu, która miała na celu wyjście poza klasyczne trencze i akcesoria oraz uzyskanie wyższych cen.

Czytaj więcej

Zamożni Amerykanie zaczynają być ostrożni w wydatkach

W ciągu 13 tygodni do 29 czerwca sprzedaż bazowa brytyjskiego koncernu spadła o 21 procent. Zgodnie z obecnymi trendami Burberry odnotuje stratę operacyjną za pierwszą połowę roku i nie spełni rocznych prognoz zysków, co skłoniło firmę do anulowania tegorocznej dywidendy, aby zainwestować nadwyżkę w rozwój. Akcje Burberry, które w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnęły najgorsze wyniki wśród akcji koncernów luksusowych, spadły o 17 proc. do 738 pensów, czyli na poziomach ostatnio widzianych w 2010 roku.

Joshua Schulman, który był dyrektorem generalnym amerykańskiej marki Michael Kors w latach 2021-2022, a wcześniej szefem i prezesem marki w Coach, będzie czwartym dyrektorem generalnym Burberry w ciągu 10 lat. W środę zastąpi Jonathana Akeroyda, który pełnił tę funkcję od dwóch lat.

Burberry ma być bardziej tradycyjne i bardziej ekskluzywne

Burberry miało trzech projektantów w ciągu ostatniej dekady. Daniel Lee w 2022 roku zastąpił Riccardo Tisci, który odszedł po niecałych pięciu latach. Znany z ubierania angielskiej klasy wyższej w klasyczny wzór w kratkę w kolorze camel, czerwonym i czarnym, Burberry zapowiedział, że jego nowa oferta będzie „bardziej tradycyjna” dla jego głównych klientów. Przewodniczący grupy Gerry Murphy powiedział reporterom, że Lee zostaje w firmie, a nowy dyrektor generalny nie zaniecha wysiłków, aby przenieść firmę w stronę wyższego poziomu luksusu, który jest odporny na zmniejszone wydatki uznaniowe – informuje Reuters.

Czytaj więcej

Amazon wchodzi do Europy z luksusową modą online

„Nominacja Josha nie oznacza zmiany ambicji Burberry” — powiedział Murphy, zapytany, czy Burberry może stać się brytyjską wersją jego byłego pracodawcy Coach, amerykańskiej marki znanej z dostępnego luksusu. „Chodzi raczej o lekkie poruszenie steru i dostosowanie, a nie o fundamentalną zmianę strategii” — powiedział Gerry Murphy.

Burberry ostrzegł również inwestorów o spadających zyskach i anulował dywidendę. Akcje koncernu spadły do najniższego poziomu od ponad dekady. Spowolnienie w sektorze luksusowym uderzyło w 168-letnią markę mocniej niż w jej rywali, ponieważ klienci byli w dużej mierze niezadowoleni ze zmiany stylu, która miała na celu wyjście poza klasyczne trencze i akcesoria oraz uzyskanie wyższych cen.

W ciągu 13 tygodni do 29 czerwca sprzedaż bazowa brytyjskiego koncernu spadła o 21 procent. Zgodnie z obecnymi trendami Burberry odnotuje stratę operacyjną za pierwszą połowę roku i nie spełni rocznych prognoz zysków, co skłoniło firmę do anulowania tegorocznej dywidendy, aby zainwestować nadwyżkę w rozwój. Akcje Burberry, które w ciągu ostatnich pięciu lat osiągnęły najgorsze wyniki wśród akcji koncernów luksusowych, spadły o 17 proc. do 738 pensów, czyli na poziomach ostatnio widzianych w 2010 roku.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Popularny polski sklep ogłasza upadłość po 27 latach działalności
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochodu elektrycznego nie można ładować w deszczu
Handel
CCC kupuje udziały w Modivo i DeeZee
Handel
Największa giełda rolna w Polsce zalana. Woda sięga na ponad półtora metra
Handel
E-sklepy coraz mocniej zadłużone, rekordzista ma 2 mln zł długów
Handel
Sklepy walczą o szkolne wydatki rodziców, nie tylko na zeszyty. Rozgrywka o ponad 5 mld zł