Producenci zabawek odzyskują dawnych klientów. Nostalgia napędza sprzedaż

Dorośli coraz częściej kupują rzeczy, które przypominają im końcówkę XX wieku i przełom tysiącleci. W efekcie stają się coraz poważniejszym klientem producentów zabawek.

Publikacja: 24.10.2023 14:21

Kolekcja lalek American Girl dla sentymentalnych dorosłych

Kolekcja lalek American Girl dla sentymentalnych dorosłych

Foto: Bloomberg

Z danych firmy badawczej Circana wynika, że dorośli (określani jako osoby powyżej 18. roku życia) stanowią coraz poważniejszą grupę odbiorców zabawek. Tak zwani "kidults" (co można przetłumaczyć jako "dzieciorośli") byli odpowiedzialni za 17 proc. całkowitej sprzedaży zabawek w dwunastu miesiącach między czerwcem 2022 a czerwcem 2023 r. To oznacza wzrost o 4 punkty procentowe w stosunku do okresu 2021-2022 r. i aż o 8 punktów procentowych więcej niż w 2019 r. Wartościowo rynek kidults urósł o 1,7 mld dolarów do 6,4 mld dolarów między czerwcem 2021 a czerwcem 2023 r.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują
Handel
Wojna handlowa nabiera tempa. Trump grozi UE gigantycznymi cłami na wino
Handel
Allegro zaczyna dopieszczać inwestorów. Ponad miliard na skup akcji
Handel
UE uderza karnymi cłami w stany popierające Donalda Trumpa
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Handel
Rekordowe wyniki LEGO mimo spadków na rynku. Oferta firmy jest największa w historii
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń