19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 14.01.2025 23:29 Publikacja: 30.09.2022 16:48
Foto: Adobe Stock
Happy Meal to jedna z silniejszych marek w portfelu McDonald’s, od lat doskonale znana i z przyjemnymi skojarzeniami. Teraz sieć chce dodatkowo zarobić na tym sentymencie i wypuszcza zestawy dotąd oferowane w wersjach dla dzieci także w formacie dla dorosłej klienteli.
Hasłem akcji może być „nigdy nie jesteś za stary na Happy Meal”, a przynajmniej na to liczy McDonald's. Gigant fast foodów ogłosił plany wprowadzenia posiłków dla dorosłych – wraz z darmową zabawką – w ramach inicjatywy mającej na celu powrót do nostalgicznych skojarzeń z czerwonymi, kartonowymi pudełkami restauracji.
Sieć kawiarni Starbucks zdecydowała się na diametralną zmianę reguł przyjmowania gości w swoich lokalach. Nie będzie już mowy o przesiadywaniu godzinami w kawiarniach i korzystaniu z toalety, bez kupienia czegokolwiek.
Upadek Manufaktury Piwa, Wódki i Wina staje się faktem. Do syndyka zgłosiło się już 400 wierzycieli spółki, reszta ma na to czas do 10 stycznia. Janusz Palikot upadek swojego alkoholowego imperium obserwuje z aresztu.
Branża mięsna podsumowała 2024 r. Nie było lekko. Producenci uginali się pod rosnącymi kosztami pracy, niestabilnością cen i kosztów energii. Mimo zawirowań rynkowych i trudnej sytuacji geopolitycznej polska branża mięsna trzyma się jednak mocno.
Pasztet strasburski z kaczych lub gęsich wątróbek (foie gras) oraz łosoś zdominowały jadłospis podczas ostatnich świąt we Francji. Sprzedaż pasztetu w grudniu zwiększyła się o ponad 30 proc., łososia i pstrąga o ponad 10 proc., sprzedaż szampana i win musujących zmalała z kolei o 6 proc.
Z piwnych potentatów Unii Europejskiej tylko Duńczycy przestali wspomagać wojenną kasę Putina. Niemcy i Czechy dostarczają do kraju agresora najwięcej swojego piwa i najwięcej na tym zarabiają. Gonią je browary z Chin. Polskiego piwa też w Rosji nie brakuje.
Ogólne przychody największej sieci handlowej w Polsce co prawda wzrosły do 23,6 mld euro, ale jeśli z wyników wyłączyć nowe placówki, to sprzedaż w 2024 r. była niższa w ujęciu rocznym.
Sieć sklepów Biedronka uruchomia nowy program talentowy „Akcja Operacja”, dzięki któremu w półtora roku można zostać menedżerem do spraw sprzedaży bądź logistyki i zarabiać 8,5 tys. zł brutto. Kandydatami mogą być osoby spoza firmy bądź z wewnątrz – w tym kasjerzy.
Sieć kawiarni Starbucks zdecydowała się na diametralną zmianę reguł przyjmowania gości w swoich lokalach. Nie będzie już mowy o przesiadywaniu godzinami w kawiarniach i korzystaniu z toalety, bez kupienia czegokolwiek.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Wybór Donalda Trumpa na prezydenta Stanów Zjednoczonych całkowicie zmienił prognozy geopolityczne. Wojna handlowa z Chinami wydaje się nieunikniona. Napięte są także stosunki gospodarcze między Pekinem a Brukselą. I nic nie wskazuje, aby miało dojść do ich ocieplenia. A co w tym wszystkim robi Seat?
W 2024 r. zlikwidowano 2 tys. punktów stacjonarnych, a kolejne ponad 9 tys. zostało zawieszonych. To efekt zarówno słabej koniunktury, jak i konkurencji internetu. Duże sieci jednak nadal rosną.
Renault po raz pierwszy zaprezentowało publicznie nowe elektryczne Twingo podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2024 r. Teraz Francuzi pokazali jak Twingo E-Tech Electric wygląda w środku. Premiera tego modelu zaplanowana jest na 2026 rok.
Japończycy rozpoczęli Nowy Rok z przytupem. W stolicy Belgii zaprezentowana została właśnie Mazda 6e, czyli nowy flagowiec marki z Hiroszimy. Czwarta generacja popularnego sedana po 23 latach debiutuje w pełni elektrycznym wydaniu. Ma ponad 250 KM i napęd tylko na tylną oś.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas