Nowe badanie: Coraz częściej Polacy chodzą na zakupy spożywcze

Statystyczny kupujący odwiedza sieci handlowe co dwa dni, a w tym roku wszystkie sektory notują ich więcej niż przed rokiem. Najwyższy wzrost widać w przypadku supermarketów i dyskontów.

Publikacja: 20.10.2023 14:09

Nowe badanie: Coraz częściej Polacy chodzą na zakupy spożywcze

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z badania Proxi.cloud i UCE Research, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza, w trzech kwartałach 2023 r. ruch w badanych sieciach handlowych wzrósł o 3,6 proc. rdr. Największy wzrost dotyczy supermarketów, które zyskały aż 11,5 proc. Tradycyjnie najmocniejsze dyskonty też idą w gorę, ale o 10,3 proc. zaś hipermarkety o 1 proc. Sklepy osiedlowe, które i tak odwiedzamy najczęściej zyskały skromne 0,3 proc. Mają one jednak aż ponad 60 proc. udział w ruchu klientów, ponieważ odwiedzamy je często tylko po pojedyncze produkty. Dyskonty z największym udziałem wartościowym odpowiadają tylko za ok. 20 proc. ruchu

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd