Szef Zalando: moda na e-commerce wróci. W sklepach wciąż boom na przeceny

Konsumenci wrócili do tradycyjnych sklepów i po pierwszym półroczu 2023 r. Zalando liczy, że w całym roku chociaż utrzyma przychody. Polskie sieci sklepów liczą na udaną jesień po okresie przecen.

Publikacja: 03.08.2023 13:22

Przemysł odzieżowy ma również przeciwników. Na zdjęciu protest przeciwko "fast fashion" w Belgii

Przemysł odzieżowy ma również przeciwników. Na zdjęciu protest przeciwko "fast fashion" w Belgii

Foto: Bloomberg

– Na początku roku przewidywaliśmy, że będzie on pełen wyzwań. I tak właśnie jest. Zawężamy naszą ostatnią prognozę – powiedział w czwartek, podczas prezentacji wyników kwartalnych Zalando Robert Gentz, prezes internetowej platformy handlu odzieżą, obuwiem i akcesoriami.

Przedstawione dziś dane wskazują, że skala biznesu Zalando, największej platformy e-commerce z tym asortymentem w regionie Europy Środkowowschodniej, nie rośnie. W drugim kwartale 2023 r. przychody Zalando były o 2,5 proc. niższe niż przed rokiem. Wyniosły 2,56 mld euro.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Kryzys ogarnia Rosję. Import z Chin najniższy od początku wojny
Handel
Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin