Młodzi Polacy nie wyobrażają sobie innej formy kupowania

Aż 90 proc. najmłodszej generacji konsumentów kupuje online, a ponad 60 proc. robi to regularnie. Niewiele mniejsza grupa wcześniej szuka produktów w mediach społecznościowych.

Aktualizacja: 11.07.2023 06:16 Publikacja: 11.07.2023 03:00

Młodzi Polacy nie wyobrażają sobie innej formy kupowania

Foto: Adobe Stock

Popularność zakupów internetowych wśród Polaków rośnie niezależnie od wieku, ale najmłodsze generacje – wychowane już w świecie online – nie wyobrażają sobie innej formy kupowania. Z badania PayPala, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że 90 proc. Polaków urodzonych po 1981 r. robi zakupy w internecie.

To przedstawiciele pokoleń określanych jako milenialsi oraz najmłodsi, czyli generacja Z. Choć wiele ich łączy, to jednak widać też pewne różnice, wynikające choćby z wyższej siły nabywczej starszych milenialsów, którzy zdobyli już pozycję na rynku pracy. W efekcie w kwietniu to oni wydawali online średnio nieco ponad 1 tys. zł, ok. 200 zł więcej niż przedstawiciele generacji Z. 67 proc. z nich jest też bardziej skłonne do wielokrotnych zakupów (58,5 proc. w młodszym pokoleniu).

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach
Handel
Oto największy wygrany wojny Putina. Zarobił 20 mld dolarów i zagraża Unii
Handel
Donald Trump szykuje nowy sposób na uderzenie w Chiny
Handel
WWF: Rosyjskie drewno w dużych ilościach wciąż trafia do Niemiec
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Wielkanoc bez zakupowych szaleństw. Ceny rosną mocniej