Eksport polskich produktów na Amazonie sięgnął już ponad 4 mld zł

75 proc. polskich małych i średnich firm sprzedających na tej platformie już eksportowało swoje produkty. W 2022 r. ich zagraniczna sprzedaż wzrosła rdr o 15 proc.

Publikacja: 28.06.2023 12:13

Eksport polskich produktów na Amazonie sięgnął już ponad 4 mld zł

Foto: Bloomberg

Amazon podaje, że wartość międzynarodowego e-commerce w Europie wyniosła 179,4 mld euro w 2022 r. Jednocześnie ze wzrostem poziomu zaufania do zakupów online rosła też liczba sprzedawców, którzy - oprócz własnych e-sklepów - coraz chętniej korzystają z możliwości eksportowych, jakie daje jednolity rynek UE i platformy łączące konsumentów i przedsiębiorców z różnych krajów. W 2022 r. już ponad 275 tys. europejskich małych i średnich przedsiębiorców prowadziło sprzedaż za pośrednictwem sklepów Amazon, z czego aż 40 proc. eksportowało swoje produkty w UE.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Efekt ceł Donalda Trumpa. Polskie firmy zastanawiają się, w których krajach kupować i sprzedawać
Handel
Kasjer Putina przejmie największe sklepy internetowe Rosji
Handel
Kryzys ogarnia Rosję. Import z Chin najniższy od początku wojny
Handel
Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte