37 mld złotych wydaliśmy na towary luksusowe, a bogaczy przybywa

Wartość rynku w 2022 roku wzrosła o blisko 19 proc., w końcu odrabiając z nawiązką pandemiczne straty. Największą część rynku dóbr luksusowych stanowią samochody.

Publikacja: 25.05.2023 14:16

37 mld złotych wydaliśmy na towary luksusowe, a bogaczy przybywa

Foto: Fot: Vitkac

Wartość segmentu aut premium i luksusowych wyniosła 24,7 mld zł – po dużym wzroście sprzedaży zarówno w ujęciu ilościowym o 5,1 proc., jak i wartościowym aż 20,5 proc., co jest efektem ogólnego wzrostu cen.). W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 95,7 tys. nowych samochodów marek premium oraz 329 sztuk samochodów luksusowych.

Rynek luksusowej odzieży i akcesoriów w 2022 roku powiększył się o 9,9 proc. rdr osiągając wartość 3,2 mld zł – przewyższając rekordową wartość tego segmentu (3,1 mld złotych) z roku 2019. Segment luksusowych kosmetyków i perfum osiągnął w Polsce w ubiegłym roku wartość 1,2 mld złotych – co przełożyło się na wzrost 7,7 proc. Za ponad połowę wartości tego segmentu odpowiadają perfumy.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Handel
Kolejne podwyżki w sklepach. Co najbardziej podrożało? Ale są też obniżki