37 mld złotych wydaliśmy na towary luksusowe, a bogaczy przybywa

Wartość rynku w 2022 roku wzrosła o blisko 19 proc., w końcu odrabiając z nawiązką pandemiczne straty. Największą część rynku dóbr luksusowych stanowią samochody.

Publikacja: 25.05.2023 14:16

37 mld złotych wydaliśmy na towary luksusowe, a bogaczy przybywa

Foto: Fot: Vitkac

Wartość segmentu aut premium i luksusowych wyniosła 24,7 mld zł – po dużym wzroście sprzedaży zarówno w ujęciu ilościowym o 5,1 proc., jak i wartościowym aż 20,5 proc., co jest efektem ogólnego wzrostu cen.). W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 95,7 tys. nowych samochodów marek premium oraz 329 sztuk samochodów luksusowych.

Rynek luksusowej odzieży i akcesoriów w 2022 roku powiększył się o 9,9 proc. rdr osiągając wartość 3,2 mld zł – przewyższając rekordową wartość tego segmentu (3,1 mld złotych) z roku 2019. Segment luksusowych kosmetyków i perfum osiągnął w Polsce w ubiegłym roku wartość 1,2 mld złotych – co przełożyło się na wzrost 7,7 proc. Za ponad połowę wartości tego segmentu odpowiadają perfumy.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd