37 mld złotych wydaliśmy na towary luksusowe, a bogaczy przybywa

Wartość rynku w 2022 roku wzrosła o blisko 19 proc., w końcu odrabiając z nawiązką pandemiczne straty. Największą część rynku dóbr luksusowych stanowią samochody.

Publikacja: 25.05.2023 14:16

37 mld złotych wydaliśmy na towary luksusowe, a bogaczy przybywa

Foto: Fot: Vitkac

Wartość segmentu aut premium i luksusowych wyniosła 24,7 mld zł – po dużym wzroście sprzedaży zarówno w ujęciu ilościowym o 5,1 proc., jak i wartościowym aż 20,5 proc., co jest efektem ogólnego wzrostu cen.). W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 95,7 tys. nowych samochodów marek premium oraz 329 sztuk samochodów luksusowych.

Rynek luksusowej odzieży i akcesoriów w 2022 roku powiększył się o 9,9 proc. rdr osiągając wartość 3,2 mld zł – przewyższając rekordową wartość tego segmentu (3,1 mld złotych) z roku 2019. Segment luksusowych kosmetyków i perfum osiągnął w Polsce w ubiegłym roku wartość 1,2 mld złotych – co przełożyło się na wzrost 7,7 proc. Za ponad połowę wartości tego segmentu odpowiadają perfumy.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Po Biedronce także Carrefour w Polsce pod kreską. I to jeszcze mocniej
Handel
CCC zrobi emisję akcji. Brzoska i Solorz sprzedadzą akcje Modivo
Handel
Marcin Bójko z LPP: Myślę, że odbudowaliśmy zaufanie inwestorów
Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją