Marina Dubakina: Na razie IKEA nie planuje nowych dużych sklepów

Wciąż dużo inwestujemy w obecne sklepy. Polska to jeden z pierwszych rynków, gdzie testujemy małe formaty, jak studio planowania i zamówień w centrach handlowych – mówi Marina Dubakina, prezes IKEA Retail w Polsce.

Publikacja: 09.05.2023 03:00

Marina Dubakina: Na razie IKEA nie planuje nowych dużych sklepów

Foto: mat. pras.

W sprawozdaniu za rok finansowy 2022 wasza spółka w Polsce pokazała wzrost przychodów. To efekt wzrostu ilościowego sprzedaży czy raczej podnoszenia cen?

Patrząc na nasze wyniki widać w nich efekt obu tych rzeczy, w tym roku trend jest podobny. Oczywiście część naszego wzrostu to czysta matematyka wynikająca z ogólnej inflacji kosztów i w efekcie koniecznego podnoszenia cen. Widzimy też w niektórych kategoriach, jak choćby meble kuchenne, pewne spowolnienie, jeśli chodzi o liczbę sprzedawanych produktów. Po pandemii klienci wracają do sklepów, nie są już ograniczeni tylko do zamówień online, co dla rynku ma ogromne znaczenie. Widzimy ograniczanie dużych zakupów. Kuchnie to element większej całości: widać spowolnienie na rynku mieszkaniowym, a mniej nowych nieruchomości, to mniejsza sprzedaż kuchni.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Handel
Polacy mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Handel
Zwrot akcji na wojnie handlowej. Trump zapowiada mniejsze cła na produkty z Chin
Handel
Efekt ceł Donalda Trumpa. Polskie firmy zastanawiają się, w których krajach kupować i sprzedawać