Zalando: konsumenci są wyciszeni, ale będą zyski

Internetowa platforma e-commerce odzieżą, obuwiem i innym asortymentem, w pierwszym kwartale 2023 r. jeszcze nie wyszła na plus, ale jej straty widocznie zmalały. Konsumenci są „wyciszeni” – uważa menedżment Zalando.

Publikacja: 04.05.2023 13:35

Centrum logistyczne Zalando w Olsztynku

Centrum logistyczne Zalando w Olsztynku

Foto: fot. Zalando

Coraz mniejsze są straty niemieckiej firmy e-commerce Zalando. Grupa, która w czerwcu 2022 r.  urosła o Highsnobiety z towarami luksusowymi i tnie koszty, w pierwszym kwartale 2023 r. wykazała 2,26 mld euro przychodu (wzrost o 2,3 proc. rok do roku) oraz 0,7 mln euro skorygowanej straty operacyjnej (52 mln euro rok temu). Także jej klasyczny, raportowany wynik operacyjny był wyraźnie lepszy niż rok wcześniej: to 26,2 mln euro straty (ponad 68 mln euro rok temu). EBITDA grupy Zalando wyniosła w kwartale 51,2 mln  euro, a marża na tym poziomie 2,3 proc. Skorygowana EBITDA zaś 76,6 proc. (marża 3,6 proc.). Strata netto Grupy Zalando skurczyła się do 38,5 mln euro z 61,3 mln euro rok temu.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie