Zalando odczuwa spowolnienie na rynku

Jeden z największych europejskich e-sklepów odzieżowych w 2022 r. odczuł ograniczanie wydatków przez konsumentów. Sprzedaż wzrosła bardzo nieznacznie, mocno spadły zyski.

Publikacja: 07.03.2023 13:49

Zalando odczuwa spowolnienie na rynku

Foto: shutterstock

Sprzedaż za pośrednictwem platformy Zalando w 2022 r. wyniosła 14,8 mld euro co oznacza wzrost 3,2 proc. w ujęciu rocznym. Przychody grupy spadły 0,1 proc. do 10,3 mld euro. Rok wcześniej firma wykazywała dynamiki w okolicach 30 proc. zatem zmiana jest duża. Skorygowany EBIT spadł z 468,4 mln euro w 2021 r. do 184,6 mln euro.

- Wyzwania roku 2022 wymagały od nas skupienia się na rentownym wzroście, działaliśmy szybko i zdecydowanie, wprowadzając środki poprawiające marże, takie jak wprowadzenie minimalnych wartości zamówień — mówi dyrektor finansowa Sandra Dembeck. - Bilans pozwala nam nadal inwestować w nasze strategiczne priorytety - dodaje. Firma wyjaśnia, że kluczowe dane finansowe za 2022 r. mieściły się w zakresach wcześniej podawanych, pomimo trudnej sytuacji gospodarczej.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Oszukani na zakupach w internecie. To wciąż plaga w Polsce
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Handel
Ceny rosną, więc najlepiej przyciągnąć uwagę klientów rabatami
Handel
Niedziela 26 stycznia 2025: Czy będzie handlowa?
Handel
Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku