Na polski rynek weszła właśnie kolejna niemiecka sieć handlowa. Mix Markt otworzył już pierwsze trzy sklepy w naszym kraju, na razie celując w Małopolskę i Śląsk Opolski – placówki są w Krakowie, Tarnowie i Opolu. Hasłem Mix Mart są „najlepsze ceny”, ale sklepy tej sieci mają specyficzną ofertę, którą można określić mianem „etnoproduktów”.
W sklepach Mix Markt można dostać produkty spożywcze z wielu krajów Europy (głównie wschodniej części kontynentu) oraz z Azji, do tego w ofercie są świeże warzywa i owoce, mięso czy nabiał całość uzupełniają artykuły drogeryjne oraz produkty gospodarstwa domowego. Niszą, w której operuje nowa w Polsce sieć, są więc produkty z różnych krajów tzw. etnoprodukty.
Polskich klientów, jak informuje serwis Wiadomości Handlowe, Mix Markt zachęca obiecując najniższe ceny – „Kup najtaniej jajka, słodycze Roshen, mleko zagęszczone, śledzie solone i kultowe ukraińskie ciastka”. Oferta sieci na pewno spodoba się wszystkim tym, którzy lubią kuchnię wschodnioeuropejską, gdyż Mix Markt ma w stałej ofercie pielmieni (wspólne dla ukraińskiej i rosyjskiej kuchni) oraz inne pierogi z tamtych rejonów Europy.
W Polsce Mix Mart starannie unika informacji o produktach rosyjskiej kuchni w ofercie. Zachęta dla polskich klientów mówi o „specjalnościach” z Ukrainy, Rumunii czy Gruzji, podczas gdy niemieckich klientów przyciąga mówiąc o wyborze produktów kuchni rosyjskiej, ukraińskiej czy rumuńskiej.
Założona w 1997 roku sieć Mix Mart ma obecnie ponad 350 sklepów w całej Europie, z czego 181 w Niemczech. Jej obroty to 650 mln euro rocznie. Przy obecnych już na polskim rynku niemieckich konkurentach jest więc siecią małą.