RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 26.12.2024 01:44 Publikacja: 10.03.2023 19:19
Dariusz Miłek, twórca obuwniczo-odzieżowej grupy CCC
Foto: materiały prasowe
- Tak naprawdę rzadko go używałem, a jego utrzymanie jest kosztowne. Teraz używam go jeszcze mniej. Poza tym zmieniła się mocno sytuacja. Przede wszystkim w moim podejściu do korzystania z takich dóbr luksusowych. To nie jest czas na takie zbytki, na to nakłada się jeszcze kwestia śladu węglowego, jaki generują prywatne maszyny. Stąd ta decyzja – tak Dariusz Miłek, założyciel i główny akcjonariusz obuwniczo-odzieżowej Grupy CCC z Polkowic tłumaczy dlaczego sprzedaje swój samolot.
W przyszłym roku, po raz pierwszy w historii, Wigilia może być w Polsce dniem wolnym od pracy. W 2024 r. to jednak jeszcze dzień pracy. Oznacza to na przykład, że otwarte są sklepy – choć od kilku już lat krócej niż w zwykły roboczy dzień. Jak w tym roku w Wigilię pracują markety takie jak Biedronka, Lidl, Dino czy Aldi? Do której można będzie zrobić zakupy w Rossmannie? Czy – podobnie jak w poprzednich latach – zamknięte będą Ikea i Jysk?
Choć inflacja spadła, to jednak samodzielne przygotowanie kolacji wigilijnej będzie i tak o ponad 5 proc. droższe niż rok temu – wynika z wyliczeń „Rzeczpospolitej”.
71 proc. Polaków nie planuje w sylwestra wystrzelić fajerwerków, choć tylko co czwarty Polak jest im całkowicie przeciwny. 12 proc. ankietowanych przyznaje, że co roku korzysta z fajerwerków, natomiast 17 proc. nie wyklucza, że zrobi to w tym roku.
Państwowy producent alkoholu z KRLD złożył wniosek o rejestrację znaku towarowego w Rosji. Firma należy do północnokoreańskiej armii. Oprócz wódki wojskowi chcą w Rosji sprzedawać też swoje pieczywo, kimczi i wyroby tytoniowe.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
- Realnych obniżek cen masła w sklepach możemy spodziewać się już po Nowym Roku – zapowiada wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak w Radiu Zet, zapewniając, że w kolejnych tygodniach produkt ten będzie taniał.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Konsumenci nie chcą kupować elektrycznych aut i koncernom samochodowym grożą wielkie kary. Domagają się od KE ich zawieszenia.
Emisje z turystyki powinny spadać, tymczasem – cały czas rosną. Autorzy badania opublikowanego w czasopiśmie „Nature Communications” wzywają do natychmiastowych działań w zakresie dekarbonizacji turystyki, ostrzegając, że bierność doprowadzi do podwojenia emisji z tego sektora w ciągu kolejnych 20 lat.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Głównym źródłem emisji gazów cieplarnianych, zmieniających klimat Ziemi, są przede wszystkim przemysłowe metody przetwarzania nieodnawialnych źródeł energii. Nie możemy jednak zapominać o rolnictwie i przemyśle elektronicznym.
Pilnowanie, żeby nie wykoleił się pociąg wiozący UE do zaplanowanego na 2030 rok celu redukcji emisji CO2 o 55 proc., i przygotowanie szczegółowego planu redukcji o 90 proc. na 2040 rok – to główne wyzwania w unijnej polityce klimatycznej.
Poza efektywnością energetyczną budynków liczy się również to, z czego je zbudowano. Tu także trwa bój o niskie emisje.
Nowelizacja dyrektywy w sprawie emisji przemysłowych narzuci branżom nowe rygory, ale może im wyjść na zdrowie.
Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym „Communications Earth & Environment” dowodzi, że choć podróże prywatnymi odrzutowcami w znacznym stopniu obciążają środowisko, najbogatsi korzystają z nich niezwykle często. Zdaniem ekspertów, wiele z tych lotów odbywa się dystansach, które można by pokonać pociągiem czy samochodem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas