Aktualizacja: 24.02.2025 06:17 Publikacja: 15.02.2023 15:20
Foto: Bloomberg
Dostawy zamówionych na stronie Shein produktów być może będą niedługo znacznie szybsze. Chiński potentat szybkiej mody kończy bowiem przygotowywać magazyn pod Wrocławiem, gdzie na powierzchni 55 tys. metrów kwadratowych (około pięciu boisk piłkarskich) będzie miał magazyn i centrum dystrybucyjne obsługujące rynki europejskie. Inwestycję przygotowuje koncern Panattoni, znany z realizacji wielu inwestycji w zakresie magazynów i rozwiązań logistycznych.
Dla 2 tysięcy pracowników, których Shein chce zatrudnić pod Wrocławiem, przewidziano nie tylko miejsce pracy (w którym warunki zapewne będą podobne do tych, które są we wszystkich magazynach), ale także zielone strefy relaksu czy nowoczesne powierzchnie biurowe. Jak zauważa serwis Dla Handlu, Panattoni przygotowało również na potrzeby pracowników chińskiego giganta punkty ładowania samochodów elektrycznych czy wyznaczone miejsca dla carsharingu. Co ma znaczenie, gdyż do Magnic dobrze skomunikowanej z trasą S8 i autostradą A4, nie dociera komunikacja miejska z Wrocławia. Co oznacza, że pracownicy będą zmuszeni docierać samochodami lub pracodawca będzie musiał zorganizować własne busy (jak robi to np. Amazon).
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
CCC wspierane przez założyciela - Dariusza Miłka - odkryło karty. Chce wykupić akcje internetowej platformy Modivo od miliarderów. Zrobi emisję nowych akcji.
Minął szok wynikający z zaskoczenia raportem Hindenburga. Z końcem stycznia zgodnie z zapowiedzią zamknęliśmy rozdział pt. okres przejściowy na rosyjskim rynku – mówi Marcin Bójko, wiceprezes LPP ds. finansowych.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Pomimo interwencji rządowej masło nadal drożeje. W styczniu jego cena była niemal o 30 proc. wyższa niż rok wcześniej. Do tego prawie o 12 proc. spadła liczba promocji. A to jeszcze nie koniec.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
Roślinne zamienniki są zdecydowanie w odwrocie, mięso i wędliny odrabiają straty. Tylko w ostatnim roku Polacy wydali na nie 34 mld zł, czyli o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Kreml przygotowuje całkowity zakaz eksportu benzyny z Rosji po serii celnych ukraińskich uderzeń w największe rosyjskie rafinerie. Zakłady wstrzymały produkcję. W Rosji brakuje około 10 proc. mocy przerobowych.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas