Polacy rezygnują z zakupów pralek i lodówek

Tylko w grudniu sprzedaż dużego AGD od producentów do sklepów spadła ponad 18 proc. Branża szykuje się na gorsze miesiące, przynajmniej do końca półrocza. Taki trend widać nie tylko w Polsce.

Publikacja: 17.01.2023 21:00

Fabryka pralek Elektrolux w Oławie

Fabryka pralek Elektrolux w Oławie

Foto: AP/Maciej Kulczyński

Z danych branżowej organizacji producentów APPLiA Polska, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że w ujęciu ilościowym po kiepskich miesiącach rynek w 2022 r. skurczył się 4,4 proc. Wartościowo urósł w tym okresie 8,2 proc., co jest efektem wzrostu cen, ale mimo to w grudniu sprzedaż i tak spadła 2,5 proc.

– Koniec roku był jednak słabszy, niż się spodziewaliśmy. W tej chwili trudno cokolwiek powiedzieć, jak tegoroczne wyniki mogą wyglądać, zapowiada się ciężkie przynajmniej pierwsze półrocze – mówi Wojciech Konecki, prezes APPLiA Polska. – Notujemy spadki, ale gdyby odnosić sytuację do czasów sprzed pandemii, jednak są wzrosty. Ostatnie lata były jednak zupełnie nieprzewidywalne – dodaje.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych