Kiepska sprzedaż także w małych sklepach

W grudniu 2022 r. w ujęciu rocznym liczba transakcji spadła o 1,6 proc., zaś w przypadku kupionych produktów o 5,5 proc. Spadła nawet sprzedaż alkoholu przed sylwestrem.

Publikacja: 17.01.2023 14:32

Kiepska sprzedaż także w małych sklepach

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR Panel, w grudniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 mkw. była o 9,3 proc. wyższa niż rok wcześniej, ale to efekt wyższych cen. Natomiast liczba transakcji spadła o 1,6 proc. w porównaniu z grudniem 2021 r.

Liczba zakupionych produktów spadła aż o 5,5 proc. W grudniu 2022 r. na paragonie pojawiało się średnio 3,9 opakowań produktów (rok wcześniej było to 4,1) o wartości 24,17 zł (to o 11 proc. więcej niż rok temu).

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Po Biedronce także Carrefour w Polsce pod kreską. I to jeszcze mocniej
Handel
CCC zrobi emisję akcji. Brzoska i Solorz sprzedadzą akcje Modivo
Handel
Marcin Bójko z LPP: Myślę, że odbudowaliśmy zaufanie inwestorów
Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją