Aktualizacja: 29.04.2025 02:08 Publikacja: 28.12.2022 14:52
Foto: AFP
Po fatalnych dla branży detalicznej wynikach Black Friday, gdy Amerykanie ewidentnie przycięli swoje wydatki, raport sprzedaży z okresu świątecznego jest miłą odmianą. Sprzedaż detaliczna w USA między 1 listopada a 24 grudnia wzrosła o 7,6 procent, do czego nieco zmusiła Amerykanów rosnąca inflacja. Ale też tym razem, najwyraźniej, nie pilnowano wydatków aż tak bardzo.
Wyniki sprzedaży detalicznej podał raport Mastercard Spending Pulse, który jednak nie jest korygowany o inflację i śledzi wydatki detaliczne w sklepach i online (bez branży motoryzacyjnej). Jednak, jak podał Departament Handlu, inflacja cen osobistych przy wydatkach konsumpcyjnych wyniosła w listopadzie 5,5 proc., czyli w najgorszym wypadku wydatki Amerykanów utrzymały się w cenach realnych na tym samym poziomie.
Sprzedaż online w marcu wzrosła znacznie mocniej niż w stacjonarnych sklepach. Nie tylko ubrań czy żywności, ale...
Pierwszy raz od 1979 r. zmalały na świecie przewozy towarów kontenerami. Decyzje Donalda Trumpa wywołały odpływ...
W najbliższą niedzielę, 27 kwietnia 2025 roku sklepy będą otwarte. To kolejna niedziela handlowa w tym miesiącu....
W kwietniu ponownie urosły obawy Polaków o przyszłość. Przewidywania co do sytuacji ekonomicznej kraju na najbli...
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Chiny oświadczyły, że nie prowadzą żadnych rozmów z USA na temat ceł, mimo że Biały Dom w tym tygodniu sugerował...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas