To był ostatni taki Black Friday. Promocje mogą odzyskać blask

Od nowego roku sklepy nie będą mogły zawyżać cen tuż przed wyprzedażami. Zmiana przepisów to szansa, żeby soldy odzyskały nadszarpnięty wizerunek. Ale jak się do niej przygotować?

Publikacja: 22.12.2022 03:00

Podczas wyprzedaży sklep będzie musiał podać obok bieżącej najniższą cenę z 30 ostatnich dni Irina S

Podczas wyprzedaży sklep będzie musiał podać obok bieżącej najniższą cenę z 30 ostatnich dni Irina Shatilova / shutterstock

Foto: Irina Shatilova

Już w styczniu sklepy internetowe czeka wielki remanent regulaminów, weryfikacja opinii konsumentów, ale przede wszystkim zmienią się same wyprzedaże. Przy cenie promocyjnej sklepy będą musiały podać najniższą cenę z ostatniego miesiąca – dzięki chroniącej konsumentów dyrektywie Omnibus, która ze sporym poślizgiem wchodzi wreszcie do Polski.

Dla konsumentów to oczywiście doskonała informacja, natomiast problem będzie miał handel, i to bynajmniej nie dlatego, że zależy mu na zawyżaniu cen. Nowe przepisy narzucają mu sporo nowych obowiązków, do których nadal nie wiadomo, jak podejść. To wyzwanie dla systemów IT i archiwizowania danych. Stawkę podwyższa żywe zainteresowanie sprawą ze strony UOKiK.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Efekt ceł Donalda Trumpa. Polskie firmy zastanawiają się, w których krajach kupować i sprzedawać
Handel
Kasjer Putina przejmie największe sklepy internetowe Rosji
Handel
Kryzys ogarnia Rosję. Import z Chin najniższy od początku wojny
Handel
Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte