Polskie firmy zyskały platformy do ekspansji

Najwięcej firm eksportujących przez globalne platformy jest w województwach dolnośląskim czy śląskim. Najbardziej efektywne są w woj. lubuskim.

Publikacja: 05.12.2022 03:00

Polskie firmy zyskały platformy do ekspansji

Foto: AdobeStock

Dane o podziale sprzedaży eksportowej polskich firm za pośrednictwem swojej platformy specjalnie dla „Rzeczpospolitej” przygotował amerykański eBay. Wynika z nich, że na koniec listopada 2022 r., jeśli chodzi o zagraniczną sprzedaż polskich firm, za niemal 15 proc. odpowiadały te z województwa dolnośląskiego, ponad 10-proc. udział mają jeszcze te ze śląskiego i wielkopolskiego. Co ciekawe, z najniższym – ledwie 1,3-proc. – udziałem są firmy z mazowieckiego.

Wzrost po pandemii

Pozostało jeszcze 88% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Handel
Kolejne podwyżki w sklepach. Co najbardziej podrożało? Ale są też obniżki