Świąteczne żniwa mogą być rozczarowaniem dla sklepów

Spadek koniunktury i społeczny niepokój uderzają w wydatki Polaków w tym najważniejszym dla sprzedawców okresie. Ofiarą zaciskania pasa padną przede wszystkim prezenty.

Publikacja: 25.11.2022 03:00

Świąteczne żniwa mogą być rozczarowaniem dla sklepów

Foto: Adobe Stock

W ostatnich latach Polacy na zorganizowanie świąt wydawali ponad 20 mld zł, z czego już niemal 60 proc. było przeznaczane na upominki. Tegoroczne święta mogą wyglądać inaczej, od miesięcy tempo wzrostu cen rośnie, a to zdecydowanie nie koniec podwyżek. W październiku w sklepach było już o 26,1 proc. drożej niż rok temu, zgodnie z badaniem UCE Research i Wyższych Szkół Bankowych, a w grudniu spodziewany jest jeszcze wyższy wzrost.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Natychmiastowa dymisja szefa sieci Primark. W tle zarzuty obyczajowe
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Handel
Luksus w odwrocie, Polacy wolą wydawać na inne rzeczy
Handel
Francuz chce odrodzić markę Tupperware. „Wielki powrót” kultowej marki do Polski
Handel
Do czego doprowadzi motoryzacyjna wojna celna Donalda Trumpa?
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Handel
Donald Trump rozpoczyna motoryzacyjną wojnę handlową. Kto ją wygra?
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście