Dyskonty we wrześniu zwiększyły liczbę klientów tak w ujęciu rocznym, jak i w porównaniu z sierpniem – wynika z analizy zachowań ponad 470 tys. konsumentów, przygotowanej przez firmę technologiczną Proxi.cloud oraz UCE Research.
W ujęciu rocznym liczba klientów zdecydowanie najmocniej wzrosła w przypadku sieci Netto, która może się pochwalić wzrostem o 52,7 proc., co jest efektem nie tylko wzrostu organicznego, ale i rozbudowy sieci o przejęte sklepy Tesco. Rywale mogą się pochwalić gorszymi, choć – uwzględniając obecne zachowania konsumentów – i tak rewelacyjnymi wynikami.
Aldi zyskał 12,8 proc., niewiele mniej Biedronka, a Lidl poniżej 10 proc. Dodatkowo autorzy badania zwracają uwagę, że wszystkie dyskonty spożywcze powiększyły liczbę unikalnych klientów w stosunku do ubiegłego roku.
Czytaj więcej
Już nie tylko poszczególne placówki, ale całe centra handlowe przechodzą na tryb mniejszego zużycia prądu. Szykują się nawet na możliwe ograniczenia w jego dostawach.