Polacy wracają na zakupy do sklepów, głównie dyskontów

Na trendzie najmocniej korzystają dyskonty. Przypływ odwiedzających oznacza jednak problem dla innych graczy na rynku.

Publikacja: 20.10.2022 03:00

Polacy wracają na zakupy do sklepów, głównie dyskontów

Foto: Bloomberg

Dyskonty we wrześniu zwiększyły liczbę klientów tak w ujęciu rocznym, jak i w porównaniu z sierpniem – wynika z analizy zachowań ponad 470 tys. konsumentów, przygotowanej przez firmę technologiczną Proxi.cloud oraz UCE Research.

W ujęciu rocznym liczba klientów zdecydowanie najmocniej wzrosła w przypadku sieci Netto, która może się pochwalić wzrostem o 52,7 proc., co jest efektem nie tylko wzrostu organicznego, ale i rozbudowy sieci o przejęte sklepy Tesco. Rywale mogą się pochwalić gorszymi, choć – uwzględniając obecne zachowania konsumentów – i tak rewelacyjnymi wynikami.

Pozostało 84% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd