Przychody Lego odnotowały skokowy wzrost w 2022 roku. Pierwsze półrocze to 17 procent wzrostu do 27 mld koron, czyli ok. 3,5 mld dolarów. Sprzedaż Lego napędzają zarówno licencyjne zestawy Lego Star Wars i Lego Harry Potter, jak i własne serie Lego Technic i Lego City. Duńska firma dobrze wykorzystuje popularność, jaką zyskała, gdy w czasie pandemii konsumenci zwrócili się w stronę zabawek, którymi można cieszyć się w domu.
Dyrektor generalny Lego Niels Christiansen podkreślił, że to zróżnicowany wybór zestawów i ich atrakcyjność w zasadzie dla wszystkich pokoleń odpowiada za ciągły wzrost sprzedaży.
- To przedszkolaki, dzieci, dziewczynki i chłopcy, to nastolatki, to dorośli – właściwie pełna paleta portfolio jest mocna – stwierdził Christiansen w wypowiedzi cytowanej przez serwis CNBC.
Czytaj więcej
Lego zamyka swoją działalność w Rosji na czas nieokreślony i zwalnia 90 pracowników z Moskwy z powodu „poważnych zakłóceń” w tym kraju.
Najlepiej sprzedają się zestawy licencyjne Star Wars i Harry Potter, ale sprzedaż napędzają też inne serie zabawek duńskiego producenta, który podkreśla, że dobrze trafia w pasje swoich klientów. Szef Lego zauważył, że klienci mogą kupić choćby zestawy klocków pozwalające zbudować model Ferrari czy zestawy Duplo do zabawy w wannie (Duplo skierowane jest do najmłodszych).