Reklama
Rozwiń

Moc jest z Lego. Zyski zabawkowego giganta rosną jak na drożdżach

Zestawy Lego Star Wars i Lego Harry Potter napędzają sprzedaż duńskiego producenta klocków.

Publikacja: 28.09.2022 15:44

Moc jest z Lego. Zyski zabawkowego giganta rosną jak na drożdżach

Foto: Bloomberg

Przychody Lego odnotowały skokowy wzrost w 2022 roku. Pierwsze półrocze to 17 procent wzrostu do 27 mld koron, czyli ok. 3,5 mld dolarów. Sprzedaż Lego napędzają zarówno licencyjne zestawy Lego Star Wars i Lego Harry Potter, jak i własne serie Lego Technic i Lego City. Duńska firma dobrze wykorzystuje popularność, jaką zyskała, gdy w czasie pandemii konsumenci zwrócili się w stronę zabawek, którymi można cieszyć się w domu.

Dyrektor generalny Lego Niels Christiansen podkreślił, że to zróżnicowany wybór zestawów i ich atrakcyjność w zasadzie dla wszystkich pokoleń odpowiada za ciągły wzrost sprzedaży.

- To przedszkolaki, dzieci, dziewczynki i chłopcy, to nastolatki, to dorośli – właściwie pełna paleta portfolio jest mocna – stwierdził Christiansen w wypowiedzi cytowanej przez serwis CNBC.

Czytaj więcej

Lego opuszcza Rosję i zwalnia wszystkich pracowników

Najlepiej sprzedają się zestawy licencyjne Star Wars i Harry Potter, ale sprzedaż napędzają też inne serie zabawek duńskiego producenta, który podkreśla, że dobrze trafia w pasje swoich klientów. Szef Lego zauważył, że klienci mogą kupić choćby zestawy klocków pozwalające zbudować model Ferrari czy zestawy Duplo do zabawy w wannie (Duplo skierowane jest do najmłodszych).

Znakomite wyniki Lego osiąga pomimo poważnych przeciwności – od wojny w Ukrainie poprzez przestoje w chińskich fabrykach aż po rosnące koszty surowców, energii i frachtów. Silna sprzedaż pozwoliła przełamać te problemy. Zysk netto w okresie styczeń-czerwiec osiągnął 6,2 mld koron duńskich i utrzymał się na poziomie zbliżonym do porównywalnego okresu 2021 roku, gdy wynosił 6,3 mld koron.

Lego kontynuuje także inwestycje na nowych rynkach, skupiając się szczególnie na Chinach. W pierwszej połowie 2022 roku Lego otworzyło 66 sklepów na całym świecie, z czego 46 w Państwie Środka. Niels Christiansen podkreślił też, że duńska firma dokonuje znaczących inwestycji w swojej chińskiej fabryce, której potencjał ma dzięki temu nadążać za rosnącym popytem na klocki.

Czytaj więcej

Świat w pandemii przestawił się na klocki. Dobre wyniki Lego
Handel
Wigilia 2024: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych
Handel
Wigilijny koszyk „Rzeczpospolitej”. Co podrożało najbardziej?
Handel
Co ósmy Polak przywita Nowy Rok fajerwerkami
Handel
Wódka z Korei Północnej wchodzi do Rosji. Firma należy do... armii Kima
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Handel
Minister Michał Kołodziejczak: Masło będzie tanieć. Podał datę
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku