Świat w pandemii przestawił się na klocki. Dobre wyniki Lego

Sprzedaż koncernu Lego w 2021 r. wzrosła aż o 27 proc. Firma zwiększyła udziały na wszystkich najważniejszych rynkach.

Publikacja: 08.03.2022 10:52

Świat w pandemii przestawił się na klocki. Dobre wyniki Lego

Foto: Bloomberg

Lego podało w komunikacie, że ogółem sprzedaż konsumencka w 2021 r. wzrosła o 22 proc. w porównaniu z 2020 r. Skonsolidowane przychody wzrosły o 27 proc. do 55,3 mld duńskich koron (ok. 37 mld zł), a zysk operacyjny wzrósł o 32 proc. do 17 mld duńskich koron. Firma podała, że w 2021 r. zysk netto wyniósł 13,3 mld koron wobec 9,9 mld rok wcześniej. Sprzedaż w cyfrowych kanałach detalicznych własnych i partnerów wzrosła dwucyfrowo, co pokazuje długotrwały trend przechodzenia konsumentów do sfery online, który widać od 2020 r.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii