Sklepy z bronią palną z własnym kodem ISO

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna z Genewy zatwierdziła przyznanie 4-cyfrowego kodu handlowego MCC detalicznym sklepom z bronią palną i amunicją. Zwolennicy tego rozwiązania argumentowali, że to ułatwi śledzenie podejrzanych zakupów, przeciwnicy powołują się na niezbywalność praw gwarantowanych przez konstytucję USA

Publikacja: 12.09.2022 17:16

Sklepy z bronią palną z własnym kodem ISO

Foto: Adobe Stock

Do międzynarodowej organizacji non-profit wystąpił o to Amalgamated Bank z Nowego Jorku, przedstawiający się jako społecznie odpowiedzialny pożyczkodawca i inwestor. O taki kod występowali też od dawna demokraci, zwolennicy zaostrzenia w USA przepisów o dostępie do broni palnej, m.in. senator Elizabeth Warren i burmistrz Nowego Jorku, Eric Adams.

Merchant Category Code (MCC) jest nadawany firmie z danego sektora z chwilą zainstalowania w niej terminala do realizowania płatności kartami globalnych operatorów: Mastercard, Visa i American Express. I tak np. usługi transportowe mają kod 4111, stacje paliw 6641, 5542 i 5983, restauracje 5812, bankomaty 6011. Dotychczas emitenci kart kredytowych uznawali kod 5999 różnych sklepów detalicznych i 5941 sklepów z artykułami sportowymi. Nowy kod dla sklepów z bronią ułatwi bankom śledzenie, gdzie dany klient wydaje pieniądze, ale nie da wiadomości, co kupuje — pisze amerykański „The Epoch Times”.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Chińskie cła na kopaliny z USA, Google pod lupą Pekinu. Kto zyskuje, a kto traci?
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Handel
Znany polski producent zabawek ogłosił upadłość. Bo dzieci jest coraz mniej
Handel
Chiny odpowiadają USA cłami odwetowymi. Biją też w Google
Handel
Cła na Meksyk zawieszone na miesiąc. Meksyk wzmocni ochronę granicy
Handel
Rosja traci swój największy rynek eksportowy. Turcja wybiera Chiny