80 proc. Polaków oszczędza, głównie na jedzeniu

Większość szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników, zaś promocje stają się głównym powodem do wyboru danego sklepu.

Publikacja: 15.07.2022 17:30

80 proc. Polaków oszczędza, głównie na jedzeniu

Foto: Adobe Stock

Z badania UCE Research i Grupy BLIX wynika, że 78,8 proc. konsumentów w ramach oszczędzania szuka tańszych produktów lub zamienników. Najczęściej oszczędzają na artykułach spożywczych, tak twierdzi 39,8 proc. badanych, kolejno wskazują jeszcze słodycze i przekąski, chemię gospodarczą, kosmetyki, odzież i alkohole. Natomiast najrzadziej podają napoje bezalkoholowe, art. budowlane i remontowe, kawę i herbatę, a także sprzęt RTV-AGD.

– To konsekwencja wysokich cen produktów pierwszej potrzeby. Sieci zauważyły to również, analizując własne dane sprzedażowe. Pokazują one, że część konsumentów, która wcześniej regularnie kupowała np. łososia, teraz wybiera kurczaka. Podobne zachowanie jest widoczne wśród osób do niedawna nabywających masło, a teraz – margarynę – komentuje Marcin Lenkiewicz, ekspert rynku handlowego, wiceprezes Grupy BLIX. - Niektórzy producenci FMCG szybko dostrzegli te zmiany i zaczęli przedstawiać swoje produkty jako alternatywę, np. mięso w puszce jako smaczny i tańszy zamiennik wędlin pakowanych - dodaje.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Chińskie cła na kopaliny z USA, Google pod lupą Pekinu. Kto zyskuje, a kto traci?
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Handel
Znany polski producent zabawek ogłosił upadłość. Bo dzieci jest coraz mniej
Handel
Chiny odpowiadają USA cłami odwetowymi. Biją też w Google
Handel
Cła na Meksyk zawieszone na miesiąc. Meksyk wzmocni ochronę granicy
Handel
Rosja traci swój największy rynek eksportowy. Turcja wybiera Chiny