Sklepy odzieżowe nadal w dołku, nie odrobiły strat

Ich obroty są wciąż o 3 mld zł niższe niż przed pandemią, co oznacza wielkie wyzwanie, choćby dla centrów handlowych. Obroty w internecie rosną za to coraz szybciej – to już rynek za ponad 8 mld zł.

Publikacja: 20.04.2022 21:00

Sklepy odzieżowe nadal w dołku, nie odrobiły strat

Foto: Adobe Stock

Według najnowszych danych Euromonitor International, które „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza, wynika, że obroty specjalistycznych sklepów z odzieżą i obuwiem w 2021 r. przekroczyły 25 mld zł. Były, co prawda, ponad 8 proc. wyższe niż w pandemicznym 2020 r., ale wciąż sporo niższe niż wcześniej. Równocześnie już ponad 8 mld zł wydano na takie produkty tylko w sklepach internetowych, co w połączeniu ze sprzedażą na platformach typu marketplace pokazuje, w jakim kierunku zmienia się ten ogromny rynek.

Pozostało 88% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy tracą wiarę w swój konsumencki wpływ na zrównoważony rozwój
Handel
Embargo na rosyjskie diamenty zaczyna działać. Konkurencja dołącza do planu G7
Handel
Chiny uderzają w USA nowymi restrykcjami. To odpowiedź na decyzję Białego Domu
Handel
Rosyjski biznes Carlsberga sprzedany. Wiele pytań wokół transakcji
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Handel
Chiny stawiają szlaban na eksport do Rosji. Handel wyhamowuje
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska