Polacy wśród fanów przecenionych ubrań

Sektor offprice czyli sklepy z przecenionymi ubraniami ze starszych kolekcji, w całej Europie warty jest 17 mld euro. Polska jest w gronie liderów z wartością wydatków ok. 0,4 mld euro.

Publikacja: 07.04.2022 15:50

Polacy wśród fanów przecenionych ubrań

Foto: Adobe Stock

Sektor sklepów odzieżowych offprice zawiera wszelkie outlety czy również takie sieci jak TK Maxx i jak podkreśla w specjalnym raporcie firma doradcza McKinsey nawet w latach pandemii rósł w średnim tempie 9 proc. rocznie. W ostatnim roku wzrost wyniósł już 19 proc., a prognozy do 2025 r. zakładają średnioroczne tempo 13 proc. rocznie.

W 2025 r. ma być warty już 27,7 mld euro, najwięcej w Wielkiej Brytanii 5,6 mld euro. Polska obok Holandii to dotąd najszybciej rosnący rynek z taką ofertą, a jego wartość w 2025 r. ma sięgnąć w naszym kraju 0,7 mld euro.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd