Z najnowszych danych firmy NielsenIQ wynika, że w ósmym tygodniu bieżącego roku (w dniach 21-27 lutego, tj. w pierwszym tygodniu wojny) 30 czołowych sieci zwiększyło sprzedaż o 12 proc. w porównaniu do analogicznego tygodnia roku poprzedniego. Sprzedaż jest również wyższa w odniesieniu do średniej dynamiki z poprzedzających siedmiu tygodni 2022 r. o 8 proc.
Firma podkreśla, że wśród kategorii, które wykazały wyraźnie wyższe wzrosty sprzedaży w tygodniu ósmym, czyli ostatnim lutego w porównaniu do dynamiki z poprzedzających tygodni można wymienić pieluchy, artykuły kobiece, jedzenie dla dzieci, a także produkty spożywcze o długim terminie przydatności, jak mąka, cukier, makaron, ryż, konserwy mięsne i rybne. Najsilniejsze wzrosty odnotowały podstawowe kategorie spożywcze - sprzedaż mąki wzrosła 157 proc., cukru 83 proc., konserwy mięsnych 80 proc., makaronu 59 proc. czy ryżu 53 proc.