Polacy robią zapasy. To wynik wojny w Ukrainie

W pierwszym tygodniu wojny 30 największych sieci handlowych zwiększyło sprzedaż o 12 proc. Polacy ruszyli do robienia zapasów.

Publikacja: 09.03.2022 13:52

Polacy robią zapasy. To wynik wojny w Ukrainie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Z najnowszych danych firmy NielsenIQ wynika, że w ósmym tygodniu bieżącego roku (w dniach 21-27 lutego, tj. w pierwszym tygodniu wojny) 30 czołowych sieci zwiększyło sprzedaż o 12 proc. w porównaniu do analogicznego tygodnia roku poprzedniego. Sprzedaż jest również wyższa w odniesieniu do średniej dynamiki z poprzedzających siedmiu tygodni 2022 r. o 8 proc.

Firma podkreśla, że wśród kategorii, które wykazały wyraźnie wyższe wzrosty sprzedaży w tygodniu ósmym, czyli ostatnim lutego w porównaniu do dynamiki z poprzedzających tygodni można wymienić pieluchy, artykuły kobiece, jedzenie dla dzieci, a także produkty spożywcze o długim terminie przydatności, jak mąka, cukier, makaron, ryż, konserwy mięsne i rybne. Najsilniejsze wzrosty odnotowały podstawowe kategorie spożywcze - sprzedaż mąki wzrosła 157 proc., cukru 83 proc., konserwy mięsnych 80 proc., makaronu 59 proc. czy ryżu 53 proc.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach