Przeprowadzony przez Google i e-point audyt potwierdza, że nieprawidłowe zaprojektowanie serwisu oraz jego powolne działanie może mieć poważny wpływ na wyniki finansowe. 222 mln euro z utraconych przychodów to kwota, którą potencjalnie konsumenci wydaliby na zakup elektroniki.
Bariery te wynikają z niedostosowania witryn e-commerce do kanału mobile: problemów z właściwą prezentacją produktu oraz porównywaniem różnych ofert, jak również męczącym dla użytkowników przewijaniem stron na smartfonach.
Klienci polskiego e-commerce to w większości użytkownicy smartfonów. Widać to również w liczbie zapytań w polskiej wyszukiwarce Google: w 2021 roku pytaliśmy Google dwukrotnie częściej z telefonu niż ze stacjonarnego komputera. Ten trend jest trwały, a liczba mobilnych internautów stale wzrasta.
70 proc. kupujących rezygnuje z dokończenia zakupów na komórce, więc usuwanie barier w korzystaniu z urządzeń mobilnych mogłoby znacząco przyczynić się do zwiększenia przychodów.
Czytaj więcej
Wprawdzie największy pandemiczny boom sprzedaży online już za nami, ale solidny dwucyfrowy wzrost zobaczymy jeszcze przez wiele lat.