Puste sklepy straszą w centrach handlowych po pandemii

Klientów jest o 20–30 proc. mniej niż w 2019 r., więc chętnych na powierzchnie też ubyło. Część galerii czeka zamknięcie lub zmiana profilu.

Publikacja: 03.11.2021 21:00

Centrum handlowe Manufaktura w Łodzi

Centrum handlowe Manufaktura w Łodzi

Foto: PAP/Grzegorz Michałowski

Z danych firmy Colliers, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza, wynika, że na koniec półrocza współczynnik pustostanów w centrach handlowych wynosił 5,3 proc. – to wzrost w ujęciu rocznym o 0,5 pkt proc. – co przekłada się na 345 tys. mkw. powierzchni. To mnie więcej tyle, ile w ostatnich latach na rynku pojawia się nowej powierzchni rocznie. Najwięksi operatorzy centrów jak Atrium czy EPP odmówili skomentowania danych.

Sytuacja różni się też w poszczególnych miastach – w Poznaniu jest już 8,6 proc. pustostanów. Dwa największe obiekty mają minimalną liczbę pustych lokali, za to kilkanaście małych i średnich centrów ma dwucyfrowe wskaźniki.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Polacy wybierają szybkie zakupy w pobliżu domu. Żabka zaciera ręce
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych