Ikea zmieniła logo. I prawie nikt tego nie zauważył

Niemal kultowe logo Ikei od lat nie ulegało zmianom. Jednak nawet ono musiało zostać dostosowane do nowych, cyfrowych czasów.

Aktualizacja: 24.04.2019 18:07 Publikacja: 24.04.2019 16:13

Ikea zmieniła logo. I prawie nikt tego nie zauważył

Foto: Bloomberg

Podstawowy kształt logo Ikei nie był zmieniany od 1967 roku. Koncern w tym czasie zmieniał jego kolorystykę – do czarno-białej wersji doszła w 1981 na krótko czerwono-biała, która po roku ustąpiła miejsca najbardziej znanej niebiesko-żółtej. Od tej pory znak firmowy Ikei nie zmieniał się, choć wokół zmieniał się świat i konsumenci. Nie zmieniał się aż do niedawna, a kiedy się zmienił, to zmiana przeszła praktycznie bez echa. Ba, przeciętny konsument może tego nawet nie spostrzec. A jednak Ikea twierdzi, że zmiana była potrzebna.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie