Czarny piątek - 3 dni szalonych zakupów

Amerykanie po zjedzeniu dziękczynnego indyka ruszają do sklepów polować na okazje. W Polsce powoli kształtuje się podobny zwyczaj

Aktualizacja: 25.11.2016 06:49 Publikacja: 24.11.2016 14:39

W USA wydatki związane z sezonem świątecznym w listopadzie i grudniu wynoszą astronomiczne 655,8 mld dol. i w tym roku branżowa organizacja National Retail Federation spodziewa się ich wzrostu o 3,6 proc. Aż 15 proc. przypada na okres pomiędzy Czarnym Piątkiem, czyli świętem okazji w tradycyjnych sklepach a Cyfrowym Poniedziałkiem, kiedy z kolei zniżek udzielają e-sklepy.

W Polsce zwyczaje zostały połączone i już od piątku 25 listopada firmy handlowe zapowiadają niespotykane poza sezonem wyprzedażowym rabaty. Lidl obniża nawet o 70 proc. ceny wybranych artykułów przemysłowych, Tesco oferuje nie mniejsze zniżki, ale tylko dla posiadaczy kart swojego programu lojalnościowego ClubCard. Można wysnuć wniosek, że obydwa święta zakupowe największe możliwości upolowania okazji dają korzystającym z e-sklepów. Do akcji Dzień Darmowej Dostawy zgłosiło się już niemal 2,1 tys. e-sklepów, najwięcej w kategoriach dom i ogród, uroda i zdrowie, odzież, dodatki, dla dzieci oraz sport .

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?