Aktualizacja: 12.05.2025 08:54 Publikacja: 12.02.2023 13:49
Foto: Bloomberg
GfK zapytała niemieckich konsumentów jakie wydatki tną najmocniej i w pierwszej kolejności. Wymienili oni: energię elektryczną, ogrzewanie oraz wyjścia do restauracji, barów czy kawiarni. Dopiero na czwartym miejscu znalazły się wakacje, a na 5. i ostatnim odzież. Kupują także mniej sprzętu AGD, oszczędzają na paliwie i rzadziej zmieniają samochody.
No i oczywiście na czym innym oszczędzają kobiety, a na czym innym mężczyźni. Kobiety kupują mniej nowych ubrań i obuwia, zmieniają kosmetyki na tańsze, rzadziej chodzą do fryzjera, bądź zaczynają np. farbować włosy w domu. Mniej też chodzą do restauracji. Mężczyźni tną wydatki na paliwo, uważniej przyglądają się wydatkom domowym, zwłaszcza na energię i ogrzewanie i są mniej rozrzutni, kiedy kupują prezenty.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
W tym roku – dokładnie 12 maja – mija 15 lat od giełdowego debiutu spółki, która dziś jest największym konglomer...
Agencja ratingowa S&P poinformowała o dokonaniu półrocznego przeglądu ratingu Polski, bez publikacji aktualizacj...
Chcesz dostać miliard dolarów? Przyleć do Moskwy i stań na trybunie obok dyktatora poszukiwanego międzynarodowym...
W piątek w Nancy Polska ma podpisać traktat z Francją. Ma on być także podstawą do pogłębienia współpracy w sekt...
Polska ma się stać zagłębiem najbardziej zaawansowanych technologii, niezależnym od zagranicznych dostawców. Weh...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas