Właściciel marki Burger King w Rosji, Restaurant Brands International (RBI), w marcu 2022 roku informował, że rozpoczął proces opuszczania rosyjskiego rynku w związku z agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Marka Burger King jednak nadal jest, pomimo upływu już półtora roku od tego momentu, obecna w Rosji, a Rosjanie nadal mogą spokojnie zamawiać flagową kanapkę marki: Whoopera.
– Nie ma obecnie żadnych nowych informacji w temacie – poinformowało RBI w odpowiedzi na pytanie BBC, jak idzie likwidacja biznesu w Rosji.
Czytaj więcej
Codziennie przybywa firm żegnających się z rynkiem rosyjskim. Ich liczba przekroczyła już 200. Al...
Wygodna zasłona dymna
Koncern powołuje się na skomplikowaną umowę franczyzową z rosyjskimi partnerami, która ma utrudniać opuszczenie rosyjskiego rynku. Burger King w Rosji jest wspólnym przedsięwzięciem trzech partnerów, a rosyjskie strony tego biznesu nie są zainteresowane opuszczeniem rynku przez markę. Już w marcu 2022 roku David Shear, prezes RBI, informował, że główny operator Burger Kinga zdecydowanie odmówił zamknięcia lokali.
Informował jednak wówczas, że RBI rozpoczęła proces zbycia swoich udziałów (15 proc. całości w przedsięwzięciu). Wygląda na to, że do tej pory nie udało się ich sprzedać. RBI twierdzi też, że firma od marca 2022 roku nie inwestuje w Rosji, nie wspiera łańcucha dostaw ani nie osiąga z rosyjskiego rynku żadnych zysków.