Aktualizacja: 03.03.2025 07:08 Publikacja: 08.12.2021 01:00
Foto: Adobe Stock
Kwestia odpowiedzi na globalne wyzwania zrównoważonego rozwoju poprzez odpowiednie zarządzanie czynnikami środowiskowymi, społecznymi oraz dotyczącymi ładu korporacyjnego (ESG, ang. environmental, social and governance) zyskuje coraz większe znaczenie.
Trend ten potęguje presja otoczenia – w tym zmieniające się oczekiwania inwestorów, sektora finansowego, konsumentów, rosnąca świadomość społeczna i idąca za tym obawa o pogorszenie wizerunku firmy oraz zmiany prawne.
Większość firm nie mierzy swojego wpływu na środowisko i społeczeństwo. Brak świadomości w zakresie ESG będzie obniżał ich konkurencyjność. Gdzie mogą szukać pomocy i wskazówek?Ważną rolę w transformacji polskich przedsiębiorstw zgodnej z zasadami ESG odgrywa branża finansowa poprzez zapewnienie dostępności produktów i rozwiązań finansowych na ten cel.
Zgłaszając się do naszego projektu GO4funds, przedsiębiorcy wskazują, jakie kierunki rozwoju ich interesują. My, monitorując rynek wszystkich konkursów i dotacji, dobieramy informacje o funduszach do potrzeb danego przedsiębiorcy – wskazuje Tomasz Krupowicz, menedżer programów ds. zrównoważonego rozwoju w Banku BNP Paribas.
Spełnienie wymogów związanych z ESG przysparza biznesowi wielu problemów. Dobrym pomysłem może być skorzystanie z profesjonalnych doradców. Firmy mogą ich znaleźć w bankach, specjalizujących się w finansowaniu zielonych projektów.
Jak wynika z pierwszego w Polsce raportu dotyczącego wykorzystania sztucznej inteligencji w ESG, biznes wiąże z ta technologią olbrzymie nadzieje. Nadzieja ta jednak jest podszyta sporą dawką realizmu: zrozumienia dla obecnych ograniczeń AI oraz ryzyk, jakie ze sobą niesie.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Ayming Polska z najnowszym raportem “Biznes w równowadze: Jak przyspieszyć transformację ESG?”
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Ostatni tydzień lutego zaowocował uspokojeniem cen w biurach podróży. Najpopularniejsze kierunki wakacyjne wyraźnie wyhamowały, chociaż bardzo delikatnie. Jedynie Egipt znalazł się w ciekawej pozycji - jeśli jeszcze raz spadnie jego cena, prawdopodobnie znajdzie się poniżej najniższego dotąd notowania.
Brazylijski producent samolotów pasażerskich i wojskowych ma za sobą dobry rok. Wyraźnie umacnia się na rynku jako, „ten trzeci” za Airbusem i Boeingiem. Wcześniej na tym miejscu typowano chińskiego Comaca.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas