Zbiórki społecznościowe mocno wyhamowały

Branża crowdfundingu w Polsce, która w poprzednich latach dynamicznie rosła, teraz się kurczy. Z rynku znika w tym roku 100 mln zł – ustaliła „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 22.09.2023 03:00

Zbiórki społecznościowe mocno wyhamowały

Foto: Adobe Stock

Zainteresowanie zbiórkami online nad Wisłą w ostatnich latach było na tyle duże, że pod względem wielkości rynku Polska uplasowała się na piątym miejscu w Europie, za W. Brytanią, Niemcami, Francją i Włochami. Ale ten imponujący rozwój mamy już za sobą – a od ub.r. widać wyraźne hamowanie. Analitycy nie mają wątpliwości, że 2023 r. dla rodzimej branży będzie wyjątkowo słaby. Z prognoz wynika, że o ile w br. globalnie utworzonych będzie ok. 12 mln kampanii crowdfundingowych, o tyle – jak wskazują eksperci Zrzutka.pl – w naszym kraju będzie ich tylko kilkadziesiąt tysięcy.

Pozostało 87% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Finanse
Złoto po 3000 dolarów za uncję w 2025 roku?
Finanse
Pieniądze z rezerwy emerytalnej nie wystarczą nawet na trzy miesiące
Finanse
Najlepszy produkt długoterminowego oszczędzania
Finanse
Zakaz kopania kryptowalut w Rosji. Brakuje prądu do produkcji broni
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Partnera
Zadbajmy lokalnie o bankowość dla firm