Zbiórki społecznościowe mocno wyhamowały

Branża crowdfundingu w Polsce, która w poprzednich latach dynamicznie rosła, teraz się kurczy. Z rynku znika w tym roku 100 mln zł – ustaliła „Rzeczpospolita”.

Publikacja: 22.09.2023 03:00

Zbiórki społecznościowe mocno wyhamowały

Foto: Adobe Stock

Zainteresowanie zbiórkami online nad Wisłą w ostatnich latach było na tyle duże, że pod względem wielkości rynku Polska uplasowała się na piątym miejscu w Europie, za W. Brytanią, Niemcami, Francją i Włochami. Ale ten imponujący rozwój mamy już za sobą – a od ub.r. widać wyraźne hamowanie. Analitycy nie mają wątpliwości, że 2023 r. dla rodzimej branży będzie wyjątkowo słaby. Z prognoz wynika, że o ile w br. globalnie utworzonych będzie ok. 12 mln kampanii crowdfundingowych, o tyle – jak wskazują eksperci Zrzutka.pl – w naszym kraju będzie ich tylko kilkadziesiąt tysięcy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Finanse
EBOR i Enterprise Investors inwestują w eTravel
Finanse
Oszczędności Polaków rosną szybciej niż ich długi. Kogo to martwi?
Finanse
Ofiary Berniego Madoffa odzyskały już 94 procent swoich pieniędzy
Finanse
Chcesz obniżyć podatek PIT? To ostatni dzwonek na wpłatę na IKZE
Finanse
Ameryka nie wykopie wszystkich bitcoinów. Obietnica Trumpa nie do spełnienia