Aktualizacja: 07.09.2021 19:40 Publikacja: 07.09.2021 19:40
Foto: Adobe Stock
Rynek equity crowdfundingu nad Wisłą rozwija się jak szalony. Od 2016 r., czyli od czasu, gdy de facto ten rynek w Polsce się narodził czy też wyszedł z kompletnej niszy, w ten sposób finansowanie pozyskało ponad 150 firm – wynika z analizy dostępnych informacji na ten temat, którą przeprowadziliśmy wspólnie z platformą Crowdway. Dane wskazują, że do takich podmiotów trafiło w sumie już blisko 212,5 mln zł, przy czym aż 60 proc. takich emisji przeprowadzono tylko w ub. r. i przez pierwsze osiem miesięcy tego roku. Pandemia kompletnie nie zaszkodziła rozwojowi equity crowdfundingu w naszym kraju. Na rodzimych platformach doszło do wielu spektakularnych emisji. Przykładem mogą być ubiegłoroczne kampanie Wolf & Oak Distillery (producent polskiej whisky), Mazurskiej Manufaktury Alkoholi oraz Kombinatu Konopnego czy tegoroczne, jak firmy Stava (emisja własna), CanPoland i Farmy Fotowoltaiki, które na platformach Beesfund, Crowdconnect czy Crowdway zebrały w sumie aż 24,6 mln zł.
Koniec pewnej epoki. W sobotę na corocznym spotkaniu akcjonariuszy Berkshire Hathaway dotychczasowy prezes i głó...
Kontrolowany przez Warrena Buffetta wehikuł finansowy Berkshire Hathaway Inc. opublikował w sobotę wyniki za pie...
26 proc. ocenia ją pozytywnie, a 28 proc. negatywnie. Tylko co piąty deklaruje, że w ostatnich trzech miesiącach...
Norweski narodowy fundusz emerytalny Statens pensjonsfond, nazywany potocznie funduszem naftowym ze względu na g...
Fundusze zdefiniowanej daty PPK w miarę swoich możliwości stabilizowały sytuację na warszawskim rynku, w czasie...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas