Polisa dla firmy przy sklepowej kasie

Od nowego roku firmy będzie można ubezpieczyć w supermarkecie

Publikacja: 04.10.2012 04:24

W stosunku do zeszłego roku ubezpieczyciele sprzedali firmom polisy na łączną kwotę wyższą o blisko

W stosunku do zeszłego roku ubezpieczyciele sprzedali firmom polisy na łączną kwotę wyższą o blisko 600 mln zł.

Foto: Rzeczpospolita

Polisy dla małych i średnich firm wprowadzi do sprzedaży w sieci Makro Link4, dowiedziała się „Rz". Już teraz ubezpieczyciel oferuje w tych sklepach oraz w Tesco polisy dla klientów indywidualnych, którzy mogą kupić ochronę samochodu lub mieszkania.

– To jeden z kanałów naszej sprzedaży. Myślimy o dalszym jego rozwoju, od przyszłego roku będziemy w Makro oferować ubezpieczenia majątkowe dla małego biznesu – mówi Marek Baran, rzecznik Link4.

Trend sprzedaży polis w supermarketach rozwija się też za oceanem. MetLife, w Polsce właściciel MetLife Amplico, rozpoczął właśnie sprzedaż prepaidowych ubezpieczeń na życie w amerykańskiej sieci sklepów Wal-Mart. Ma to zwiększyć bezpośrednie dotarcie z polisami do klientów. W planie biznesowym firmy założono bowiem, że do 2016 roku zmniejszy ona wydatki o 600 mln dol.

MetLife to jeden z liderów światowego rynku ubezpieczeń na życie. Największy wzrost zanotował po przejęciu w kryzysie zagranicznego biznesu ubezpieczeniowego od AIG. Transakcja warta była ponad 16 mld dol.

Jednocześnie samo AIG, uratowane przez państwo kwotą 182 mld dol., niedawno sprzedało część udziałów z zyskiem ponad 15 mld dol., a teraz zmienia logo. Tym samym polski Chartis przemianuje się z powrotem właśnie na AIG.

Nowe logo AIG będzie wykorzystywane w ograniczonym zakresie, dopóki spółka nie sfinalizuje rebrandingu w segmentach ubezpieczeń majątkowych, ubezpieczeń na życie oraz emerytalnych.

Po zakończeniu procesu, który ma się odbyć tej jesieni, segment ubezpieczeń majątkowych i osobowych AIG (obecnie na rynku pod marką Chartis) zacznie działać pod marką AIG. Dział ubezpieczeń na życie i produktów emerytalnych (obecnie działające pod firmą SunAmerica Financial Group) zmienią nazwę na AIG Life and Retirement.

– Rząd USA nie tylko odzyskał kapitał zainwestowany w  AIG, ale także osiągnął dodatkowy zysk – mówi Robert H. Benmosche, prezes i dyrektor generalny AIG.

We wrześniu zaangażowanie amerykańskiego Skarbu Państwa zmniejszyło się z ponad 52 proc. do 16 proc.

Polisy dla małych i średnich firm wprowadzi do sprzedaży w sieci Makro Link4, dowiedziała się „Rz". Już teraz ubezpieczyciel oferuje w tych sklepach oraz w Tesco polisy dla klientów indywidualnych, którzy mogą kupić ochronę samochodu lub mieszkania.

– To jeden z kanałów naszej sprzedaży. Myślimy o dalszym jego rozwoju, od przyszłego roku będziemy w Makro oferować ubezpieczenia majątkowe dla małego biznesu – mówi Marek Baran, rzecznik Link4.

Finanse
HSBC kończy zarabiać w Rosji. Nie chciał, ale musiał
Finanse
Rząd deklaruje bliski koniec prac nad podwyżką zasiłku pogrzebowego
Finanse
Utrudnienia dla klientów banków. Komunikaty wydały m.in. PKO BP, ING i mBank
Finanse
Złoto po 3000 dolarów za uncję w 2025 roku?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Finanse
Pieniądze z rezerwy emerytalnej nie wystarczą nawet na trzy miesiące