Enterprise Europe Network (EEN) to potężna sieć wspierająca mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa we wchodzeniu na rynki zagraniczne. Pomimo umieszczenia w jej nazwie kontynentu europejskiego jest obecna w ponad 60 krajach na całym świecie, zrzesza ok. 600 organizacji i ma ponad 3 tys. ekspertów.
Według Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) niespełna 5 proc. polskich firm sprzedaje swoje wyroby za granicę, a tylko ok. 1 proc. czyni to ze świadczonymi przez siebie usługami. Tak niskie wskaźniki ujemnie wpływają na tempo rozwoju polskiego biznesu, a więc i całej gospodarki. W jej internacjonalizacji pomaga Enterprise Europe Network (EEN), która tłumaczy i motywuje to następująco: „bez wątpienia polscy przedsiębiorcy mają ogromny potencjał, by ruszać na podbój zagranicznych rynków, jednak internacjonalizacja wymaga odpowiedniego zaplanowania i przygotowania firmy do podjęcia działań, a następnie ich wdrożenia.”