Co pandemia koronawirusa zmieniła w asortymencie marek własnych Carrefour?
Już przed pandemią dynamicznie rozwijaliśmy asortyment produktów sygnowanych logo Carrefour, a od jej początku wprowadziliśmy od sklepów blisko 1000 nowych produktów, w ramach kilkunastu nowych submarek, m.in. marki świeżych warzyw i owoców Targ Świeżości czy dań gotowych Bon Appetit. Znacząco rozwinęliśmy też ofertę produktów Jakość z Natury czy Carrefour BIO, które dają naszym klientom gwarancję najwyższej jakości regularnie kontrolowanej od pola do talerza, a także zapewniających wysokie standardy uprawy roślin w zgodzie ze środowiskiem naturalnym czy hodowli z troską o dobrostan zwierząt. Te wszystkie elementy, połączone z atrakcyjną ceną, stale przyciągają do ich zakupu nowych klientów, co nas bardzo cieszy.
Czy w czasach pandemii inwestycje w jakość i wybór produktów pod marką własną wystarczają, żeby przyciągnąć klientów na zakupy?
Wiemy, że w czasie pandemii klienci każdą złotówkę przed wydaniem oglądają przynajmniej kilka razy, dlatego w ubiegłym roku, w odpowiedzi na pierwsze skutki zamknięcia gospodarki, wprowadziliśmy w naszych sklepach gwarancję niezmiennych cen na 150 najczęściej wybieranych produktów marki własnej. Nasza kampania trwała do końca 2020 r. i objęła wszystkie sklepy stacjonarne Carrefour i nasz sklep internetowy. Naszym celem było zapewnienie klientów, że pomimo trudnej sytuacji na rynku kupią oni w Carrefour najpotrzebniejsze produkty codziennego użytku w stałej, niezmiennej cenie. W 2021 roku poszliśmy za ciosem i w ramach kampanii „Ceny niskie jak dawniej" zapewniamy naszym klientom atrakcyjne ceny nie tylko marki własnej, ale także podstawowych artykułów znanych marek dostawców, asortymentu produktów ekologicznych, regionalnych i lokalnych. Dodatkowo obniżyliśmy ceny 1000 podstawowych produktów spożywczych, wskazanych przez klientów jako ważne dla nich i najbardziej potrzebne.
Jaka jest w pana ocenie przyszłość marek własnych w Polsce?
Według mnie przyszłość marek własnych będzie związana z dalszym podwyższaniem ich jakości oraz transparentnością samego procesu produkcji. Klienci będą oczekiwać od sieci handlowych i producentów informacji o tym, jak powstają ich produkty, czy używane były do ich wytworzenia środki chemiczne lub konserwanty, kto i gdzie je wyprodukował oraz jak szybko i kiedy trafiły na półkę w sklepie. Drugim kierunkiem bezwzględnie będzie jakość, idąca coraz bardziej w kierunku produkcji zrównoważonej i ekologicznej oraz krótkich łańcuchów dostaw. Już teraz, pomimo trudnych czasów, widzimy rosnące zainteresowanie żywnością wytworzoną w sposób przyjazny dla środowiska, zgodnie z dobrostanem zwierząt i bioróżnorodnością. Na znaczeniu zyskują także produkty lokalne, które trafiają do sklepów bezpośrednio z pobliskich gospodarstw rolnych. Zmiany klimatyczne, których doświadczamy, już teraz wymagają od nas całkowitej zmiany podejścia do produkcji, logistyki i konsumpcji żywności. Nasza sieć, realizując strategię transformacji żywieniowej, uwzględnia wszystkie te elementy w swoich długofalowych planach rozwoju oferty produktów marki własnej Carrefour.