To efekt ogłoszenia raportu za rok finansowy 2011/2012. Obroty spółki znanej w Polsce z sieci marketów budowlanych Castorama czy Brico Depot wzrosły w tym okresie o 3,6 proc., do ponad 10,8 mld funtów, zysk na sprzedaży zaś o 15,7 proc., do 882 mln. Zysk netto wzrósł o 30,1 proc., do 639 mln funtów.
Kingfisher zapowiedział też wypłatę 8,84 pensa dywidendy na akcję, o 25 proc. większej niż za poprzedni rok finansowy. Firma podała też, że wartość jej portfela nieruchomości została przez niezależnych ekspertów wyceniona na 3,5 mld funtów.
W Polsce obroty grupy wzrosły w ostatnim roku o 6,2 proc., do niemal 1,1 mld funtów, zysk na sprzedaży zaś 3,8 proc., do 135 mln funtów.
W 2011 r. przybyło osiem sklepów, jest ich już w sumie 67 (także z siecią Brico Depot). Docelowo firma planuje posiadanie w naszym kraju 125 placówek.