Wyczekiwana przez kierowców od lat Południowa Obwodnica Warszawy pod Ursynowem miała być gotowa do końca czerwca – o czym premier Mateusz Morawiecki mówił jeszcze w grudniu podczas otwarcia innego kawałka obwodnicy. Wówczas oddano do użytku ponad 15 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Warszawa–Wilanów a Lubelska wraz z nowym mostem na Wiśle. Na trasę można się dostać przez cztery węzły: Warszawa–Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Choć tunel pod Ursynowem jest niemal gotowy, to inwestycja nie została jeszcze odebrana przez wszystkie służby.
GDDKiA na razie nie jest w stanie podać, kiedy to może nastąpić. Przeprawa pod Ursynowem to najdłuższy i najbardziej skomplikowany tunel w ciągu drogi ekspresowej, jaki powstał kiedykolwiek w Polsce. To oznacza, że odbiory, które zwykle trwają kilka tygodni, w tym przypadku są znacznie bardziej skomplikowanym procesem i z pewnością zajmą więcej czasu.
W 2021 r. do ruchu ma być włączonych blisko 390 km dróg ekspresowych i autostrad. To prawie trzy razy więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy ukończono budowę niespełna 138 km. W tym roku mają być oddane prawie 40 km autostrad: 1 Tuszyn–Piotrków Trybunalski Południe (15,9 km),
A1 Kamieńsk–Radomsko (16,7 km) oraz A1 Radomsko–granica woj. łódzkiego i śląskiego (7 km),