W wypowiedziach regionalnych konsumentów Perła często otrzymuje atrybut „nasza", co oczywiście jest ogromną wartością i przekłada się bezpośrednio na decyzje zakupowe – uważa Andrzej Rutkowski, dyrektor generalny Perła- Browary Lubelskie.
To lokalny producent piwa, który od lat stara się budować jak najlepsze relacje ze środowiskiem, w którym funkcjonuje. Zatrudnia ponad 500 pracowników, niemal wszyscy to mieszkańcy Lublina i Lubelszczyzny.
– Jesteśmy cenionym i stabilnym pracodawcą, dającym podstawę utrzymania kilkuset lubelskim rodzinom. Zdecydowana większość surowców do produkcji naszego piwa pochodzi z Lubelszczyzny, w tym w szczególności słynny lubelski chmiel, którego polskie zagłębie mamy tuż pod bokiem – opowiada dyr. Rutkowski.
Podkreśla, że nawet poszukiwanie nowych partnerów handlowych za każdym razem rozpoczyna się od analizy dostawców z regionu lubelskiego. – Tym samym funkcjonowanie naszej firmy ma wpływ na rozwój i sytuację szeregu innych podmiotów gospodarczych z tej części kraju – tłumaczy dyr. Rutkowski.
Lubelski browar wspiera lokalne przedsięwzięcia i współpracuje z instytucjami oraz władzami samorządowymi przy prowadzonych przez nie projektach. Jest partnerem najważniejszych inicjatyw kulturalnych i sportowych w samym Lublinie oraz w regionie, w tym sponsorem większości profesjonalnych klubów sportowych w mieście. Inicjuje też własne projekty, a jego koncepcja otwarcia zabytkowych zabudowań browaru dla mieszkańców spotkała się z ich ogromną sympatią i przyciąga tłumy.