Działasz z sercem, to serce wraca

Firmy, które działają na rzecz lokalnego rynku, są dobrze odbierane przez klientów. A oni doceniają takie gesty.

Publikacja: 10.12.2020 08:00

Działasz z sercem, to serce wraca

Foto: shutterstock

W wypowiedziach regionalnych konsumentów Perła często otrzymuje atrybut „nasza", co oczywiście jest ogromną wartością i przekłada się bezpośrednio na decyzje zakupowe – uważa Andrzej Rutkowski, dyrektor generalny Perła- Browary Lubelskie.

To lokalny producent piwa, który od lat stara się budować jak najlepsze relacje ze środowiskiem, w którym funkcjonuje. Zatrudnia ponad 500 pracowników, niemal wszyscy to mieszkańcy Lublina i Lubelszczyzny.

– Jesteśmy cenionym i stabilnym pracodawcą, dającym podstawę utrzymania kilkuset lubelskim rodzinom. Zdecydowana większość surowców do produkcji naszego piwa pochodzi z Lubelszczyzny, w tym w szczególności słynny lubelski chmiel, którego polskie zagłębie mamy tuż pod bokiem – opowiada dyr. Rutkowski.

Podkreśla, że nawet poszukiwanie nowych partnerów handlowych za każdym razem rozpoczyna się od analizy dostawców z regionu lubelskiego. – Tym samym funkcjonowanie naszej firmy ma wpływ na rozwój i sytuację szeregu innych podmiotów gospodarczych z tej części kraju – tłumaczy dyr. Rutkowski.

Lubelski browar wspiera lokalne przedsięwzięcia i współpracuje z instytucjami oraz władzami samorządowymi przy prowadzonych przez nie projektach. Jest partnerem najważniejszych inicjatyw kulturalnych i sportowych w samym Lublinie oraz w regionie, w tym sponsorem większości profesjonalnych klubów sportowych w mieście. Inicjuje też własne projekty, a jego koncepcja otwarcia zabytkowych zabudowań browaru dla mieszkańców spotkała się z ich ogromną sympatią i przyciąga tłumy.

- Dziś nasza siedziba jest jednym z popularniejszych w mieście gospodarzy imprez plenerowych, w tym studenckich, funkcjonuje tu też muzeum, hotel, lokal firmowy, klub na świeżym powietrzu, latem kino plenerowe, a zimą organizowaliśmy już także lodowisko. Za sprawą rewitalizacji siedziby naszej firmy w Lublinie oraz udostępnienia do zwiedzania zabytkowego Browaru w Zwierzyńcu spółka ma także swój udział we wzroście atrakcyjności turystycznej naszego miasta i regionu – uważa przedstawiciel lubelskiego browaru.

Przyznaje, że w ostatnim czasie, kiedy nadrzędne znaczenie ma zatrzymanie rozprzestrzeniania się koronawirusa, firma stara się okazać solidarność z mieszkańcami Lubelszczyzny za sprawą całego szeregu inicjatyw.

Pierwszą, a jednocześnie najbardziej spektakularną reakcją była decyzja o sfinansowaniu zakupu specjalistycznego ambulansu na potrzeby Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Puławach. Ten szpital po przekształceniu w szpital jednoimienny stanowił na początku epidemii centrum walki z koronawirusem w tej części kraju.

– Pomagamy też na inne sposoby. Należące do nas lokale firmowe włączyły się w akcję Wzywamy Posiłki, bezpłatnie wspierając pracowników Szpitala Wojewódzkiego w naszym mieście. Z kolei do honorowych krwiodawców i wolontariuszy trafiło 500 paczek – upominków od marki Perła. – Chcieliśmy w ten sposób podziękować osobom, które bezinteresownie angażują się w przeciwdziałanie pandemii – mówi dyr. Rutkowski.

Browar skierował też pomoc do właścicieli lokali gastronomicznych serwujących jego piwo. Na początku epidemii odebraliśmy od nich wszystkie nienaruszone beczki, za które gastronomom zostały zwrócone pieniądze. Pomogło im to przetrwać pierwszy trudny czas przestoju.

Santander Bank Polska, wspólnie ze swoimi klientami, ofiarował 200 tys. zł na pomoc dziesięciu polskim dziecięcym ośrodkom onkologicznym. W akcji „poMOC jest w nas" wzięło udział 613 tys. klientów banku, realizując ponad 3 mln transakcji BLIK.

W swojej akcji bank przekazywał 5 gr od każdej transakcji BLIK-iem. Klienci mogli także wpłacać środki na ten cel na konto Fundacji Santander Bank Polska.

Dzięki codziennemu bankowaniu i dobrowolnym wpłatom klientów Santander Bank Polska do wybranych ośrodków onkologicznych dla dzieci w całej Polsce trafiło 200 tys. zł na zakup niezbędnego sprzętu medycznego do codziennej diagnostyki najmłodszych pacjentów.

To kolejna po „Podwójnej mocy pomagania" akcja, do której Santander Bank Polska zaprosił swoich klientów. Wtedy we wspólną pomoc włączyło się ponad 15 tys. osób i w efekcie do polskich szpitali trafiło ponad 5 mln zł na zakup odpowiedniego sprzętu i środków ochronnych do walki z Covid-19.

– Chcemy i umiemy się dzielić z potrzebującymi. Systematycznie organizujemy akcje pomocowe, do których zapraszamy naszych klientów. Bardzo im za to dziękujemy – mówi Anna Kaczmarek, dyrektor departamentu klienta indywidualnego w Santander Bank Polska. Podkreśla, że bank wierzy, że codzienne wybory mają znaczenie, a gdy połączy się siły, można zyskać niecodzienną moc pomagania. – Jako bank odpowiedzialny społecznie, szczególnie w tych trudnych czasach, chcemy mobilizować do działania i dawać dobry przykład – dodaje Anna Kaczmarek.

Jak mówi Andrzej Rutkowski, dyrektor generalny lubelskiego browaru, wszystkie aktywności zrealizowane przez firmę w trakcie pandemii traktuje ona jako przejaw społecznej odpowiedzialności biznesu oraz troski o region, z którego się wywodzi i w którym działa.

– Z biznesowego punktu widzenia takie działania przynoszą efekty w postaci niezmiennie silnej pozycji naszej kluczowej marki na macierzystym rynku. Mimo że produkty lubelskiego browaru obecne są w sklepach na terenie całego kraju, to home market pozostaje dla nas rynkiem kluczowym. Dzięki naszym aktywnościom, także z zakresu CSR, Perle udaje się utrzymać wiodącą pozycję na kluczowym dla nas terenie i skutecznie konkurować tu z rynkowymi gigantami – tłumaczy dyr. Rutkowski.

Jego zdaniem echa aktywności dedykowanych regionowi i jego mieszkańcom regularnie pojawiają się w wynikach badań marketingowych i mają one odzwierciedlenie w formie licznych skojarzeń związanych z bardzo dużą widocznością, dostępnością i lokalną aktywnością marki, co jest doceniane i chwalone przez wszystkich.

W wypowiedziach regionalnych konsumentów Perła często otrzymuje atrybut „nasza", co oczywiście jest ogromną wartością i przekłada się bezpośrednio na decyzje zakupowe – uważa Andrzej Rutkowski, dyrektor generalny Perła- Browary Lubelskie.

To lokalny producent piwa, który od lat stara się budować jak najlepsze relacje ze środowiskiem, w którym funkcjonuje. Zatrudnia ponad 500 pracowników, niemal wszyscy to mieszkańcy Lublina i Lubelszczyzny.

Pozostało 92% artykułu
Ekonomia
Chcemy spajać projektantów i biznes oraz świat nauki i kultury
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności